هیچ دانشگاهی نباید نسبت به برگزاری انتخابات شورای صنفی تعلل کند

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد که هیچ دانشگاهی نباید نسبت به برگزاری انتخابات شورای صنفی تعلل کند.

هاشم داداش پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که آیین‌نامه شورای صنفی سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار کرد: پس از تجدید نظر، آیین‌نامه‌ را به دانشگاه‌های کشور ابلاغ کردیم.

سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد وزارت علوم می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به این که پیش‌تر قانون این بود که اگر ۲۵ درصد از دانشجویان یک دانشگاه در انتخابات شورای صنفی شرکت نکنند، امکان شکل‌گیری شورا در آن دانشگاه وجود ندارد، افزود: این قانون در آیین‌نامه‌ جدید تغییر کرد و این عدد به ۲۰ درصد رسید تا مشکل کمتری برای تشکیل شوراهای صنفی وجود داشته باشد.

انتخابات شورای صنفی ۲ بار در سال برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که انتخابات شورای صنفی ۲ بار در سال امکان برگزاری دارد. انتخابات شورای صنفی بسیار وقت‌گیر است و در آبان ماه و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. آیین‌نامه‌ جدید شورای صنفی و برگزاری ۲ بار در سال انتخابات، بخشی از این مشکلات را حل کرده است.

داداش‌پور با تاکید بر این که هیچ دانشگاهی نباید نسبت به برگزاری انتخابات شورای صنفی تعلل کند، گفت: البته تردید ندارم که همه دانشگاه نسبت به تشکیل شوراهای صنفی تمایل دارند؛ اما ممکن است فرایندی که منجر به تشکیل شورای صنفی می‌شود به حدنصاب نرسد و دانشجویان کمی تمایل به مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد باید در نحوه تبلیغات تجدید نظر کرد. فرایندهایی که سازمان امور دانشجویان مطرح کرده، دقیق هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184685

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =