کاهش قیمت دلار ثبات دارد؟ / پیش بینی بازار ارز در روزهای آینده

کارشناس اقتصادی گفت: طبق ثباتی که بازار ارز در یک ماه اخیر داشته است می‌توان تداوم روند ثباتی را برای سه ماه آینده قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره روند پیش رو قیمت دلار اظهار کرد: طبق ثباتی که بازار ارز در یک ماه اخیر داشته است می‌توان تداوم روند ثباتی را برای سه ماه آینده قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

حذف یک‌شبه دلار غیر ممکن است/ اختصاص ۸۰ درصد ذخایر ارزی جهان به دلار

وی با اشاره به عوامل موثر در کاهش و ثبات قیمت دلار،‌افزود: مسیر با ثبات رو به کاهش قیمت دلار متاثر از چند عامل است، اولین عاملی که می‌توان از آن یاد کرد کاهش تورم بودجه ای است.

کارشناس اقتصادی افزود: عامل دیگر خبرهایی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی است؛ در حال حاضر مطالبات ایران از کشورهای خارجی در حال آزادسازی است که هم اثر روانی دارد و هم اثر خارجی که در حال‌حاضر شاهد اثر روانی آن هستیم.

غیبی پور با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی تورم افزایشی است، تصریح کرد: عامل موثر دیگر آرامشی است که بعد از نا آرامی‌های اخیر کشور به اقتصاد بازگشت. 

وی عنوان کرد: عامل دیگر گشایشی است که با کشور عربستان داریم که این موضوع بازارهای جدیدی را برای صادرات پیش رو ایران قرار خواهد داد و پول ملی را به ثبات خواهد رساند.

غیبی پور با بیان اینکه ثبات بازار اقتصادی التهاب مردم برای ورود به بازار را کاهش می‌دهد،‌تصریح کرد: ثبات اقتصادی سبب کاهش تقاضا می‌شود،‌ در همین راستا میزان عرضه و تقاضا واقعی خودش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =