جزئیات وقوع سیل در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان + فیلم

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به تشریح آخرین وضعیت وقوع سیل در خوابگاه این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پی بارندگی اخیر در شهرستان زنجان، خوابگاه فرهنگ دانشگاه زنجان دچار آبگرفتگی شد. نیما عبادی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت این خوابگاه اظهار کرد: در اثر باران شدید، سیلی در خوابگاه فرهنگ در خیابان جاوید زنجان رخ داد. لازم به ذکر است بنای خوابگاه قدیمی بود و سال ۶۶ تاسیس شده است. دانشگاه تدبیری برای این ساختمان که از قبل دچار مشکل شده بود مد نظر قرار نبوده بود. در این حادثه ۳ دیوار پیش‌ساخته خوابگاه فرو ریخت.

نجات دلهره‌آور بانوی زنجانی از سیل + فیلم

وی ادامه داد: من چندین روز است که مسئولیت شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به عهده گرفتم، پیش از اینکه شورای صنفی اقدامی در زمینه ایمن‌سازی این ساختمان انجام دهد، حادثه سیل خوابگاه اتفاق افتاد. همین امروز معاون دانشجویی دانشگاه در زمینه درخواست برای ساخت خوابگاه ورود کرده است. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خوابگاه فرهنگ ۷۵ نفر ظرفیت دارد؛ زیر زمین این خوابگاه که محل تجمع آب بود نیز ۲۵ نفر ظرفیت داشته است که در خوابگاه‌های دیگر اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخواستی مبنی بر تخلیه خوابگاه ارائه داده است. دفتر فنی دانشگاه روز گذشته در محل حادثه حاضر شد و اعلام کرد ساختمان مشکلی از نظر استحکام ندارد. دیوارهایی که در اثر سیل فرو ریخته بودند، پیش ساخته بوده و دیوار اصلی نبودند. در حال حاضر شرایط اقامت برای دانشجو فراهم نشده؛ مسئولان قول مساعد داده‌اند تا آخر هفته مشکل اقامت دانشجویان حل شود. در همین لحظه کارکنان در صحنه حضور دارد.

به گفته این فعال صنفی، در حال حاضر دانشجویان در طبقه دوم و سوم خوابگاه سکونت دارند و در طبقه زیر زمین در حال مرمت است. دانشجویان بیش از ظرفیت خوابگاه‌ها در اتاق‌ها ساکن شده‌اند.

عبادی فر بیان کرد: همان طور که می‌دانید به دانشجویان در روزهای تعطیل غذا تعلیق نمی‌گرفت، با پیگیری شورای صنفی به این دانشجویان غذا تعلق گرفت. فرش‌های خوابگاه برای شست‌وشو به قالشویی منتقل شده و قرار است موکت‌های نو برای خوابگاه خریدار شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه دانشجویی در اثر آبگرفتگی در خوابگاه فرهنگ دچار آسیب نشد، البته تعدادی از وسایل الکترونیکی دانشجویان در این حادثه دچار آسیب شد، شورای صنفی این موضوع را از مدیریت بحران پیگیری می‌کند. همچنین شورای صنفی دانشگاه با مدیر امور دانشجویی جلسه‌ای برگزار کرد  و مقرر شد ساختمان خوابگاه بدون ایراد با در نظر گرفتن بلایای طبیعی آینده در ۱۰ روز آینده مرمت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184903

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =