کاهش قیمت انواع تلفن همراه با ریزش قیمت ارز

کاهش نرخ ارز در چند روز اخیر باعث شده قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار با کاهش چند میلیون تومانی مواجه شود به وطوری که بر اساس اعلام یک فعال بازار تلفن همراه، شدت کاهش قیمت در بازار موبایل، خیلی بیشتر از کاهش نرخ ارز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، افت قیمت دلار در بازار ارز از چند روز قبل آغاز شده و همین کاهش باعث شده قیمت کالاهایی که با نرخ ارز وارد می‌شوند، نیز با کاهش همراه باشد.

قیمت روز انواع گوشی همراه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

احمد رضایی فعال بازار موبایل، درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت تلفن همراه، گفت: افزایش و کاهش نرخ ارز در بازار موبایل و کامپیوتر فوق العاده تاثیر می‌گذارد، چراکه این بازار شفاف است و با قیمت‌ها نرخ ارز بالا و پایین می‌شود. شدت و درصد تغییراتی که در این بازار رخ می‌دهد، نیز خیلی بیشتر از کاهش نرخ ارز است.

وی افزود: فروشندگان نیز به دلیل اینکه قیمت‌ها بیش از این افت نکند، سریع اقدام به فروش موبایل با سود اندک می‌کنند و همین مسئله نیز باعث کاهش نرخ می‌شود. به عنوان مثال آیفون ۱۳ (۱۲۸ گیگ) که با نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی تا ۴۷،۵۰۰ هم قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون توسط شرکت‌های پخش با قیمت ۳۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مشتری داخل بازار تا ۳۸ میلیون هم می‌تواند گوشی موردنظر خود را پیدا کند.

منبع:‌ایرنا

کد خبر: 1185074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =