«تربیت اجتماعی» پیش‌نیاز ورود به بازار کار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعلیم و تربیت اجتماعی مهم تر از هدایت شغلی و در واقع مهارتی است که نوجوان را برای اتصال به جامعه و ورود به بازار کار آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در آیین امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با ۵ دستگاه اجرایی کشور برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی ما در نظام آموزش و پرورش عمومی نوجوان و جوان را از خانواده تحویل گرفتیم متاسفانه در تعلیم و تربیت اجتماعی کم گذاشتیم.  

طهرانچی ادامه داد: در این طرح با استفاده از تجربه گذشته ایران در بسترسازی ورود نوجوان به محیط اجتماعی فرد برای ورود به بازار کار آماده می‌شود.   

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۵۰هزار دانش آموز و ۸۰۰ مدرسه یک سرمایه ملی است، تصریح کرد: در تعطیلات تابستان با توجه به فراغت از آموزش رسمی بهترین فرصت است که یک آموزش اجتماعی را برای دانش‌آموزان تدارک ببینیم.

طهرانچی اضافه کرد: طرح پویش اشتغال و ایجاد معاونت آموزش علوم تربیتی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعلیم و تربیت اجتماعی است تا جوان هرچه سریع‌تر وارد بازار کار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه با تمام ظرفیت و بضاعت در این طرح مشارکت و همکاری خواهیم داشت، اظهار کرد: نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که سال ۹۶ به تصویب رسید قراردادی بود که متاسفانه در دولت قبل توجهی به آن نشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی دو عنصر ایمان و امید را برای آینده‌سازی لازم دانستند و این امید تشکیل نخواهد شد مگر اینکه جوان ایرانی یک فردای روشن را در مقابل خویش ببیند که با تربیت اجتماعی و کسب مهارت برای ورود به بازار کار محقق خواهد شد.   

خبرنگار: نرگس مؤذنیان

انتهای پیام /

کد خبر: 1185086

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      در جامعه بی ثبات و بی هدف ما، تربیت هدفمند بی معناست و افراد برامواج فرصتها و موقعیتها زندگی میکنند و از ثبات روانی لازم برخوردار نیستند گاهی شاد و گاهی غمگین، گاهی خوش زبان و گاهی بدزبان، گاهی دوست و گاهی دشمن، گاهی محرم و گاهی نامحرم، گاهی متواضع و گاهی متکبرند اما در کل برای زندگی امن و بی دردسر حتی الامکان باید از انها دوری کرد.