تصمیمی درخصوص اصلاح قیمت گندم اتخاذ نشده است/ پرداخت مطالبات با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر مطالبات گندم‌کاران را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند، گفت: با وجود جلسات متعدد و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکنون تصمیم جدیدی درخصوص اصلاح قیمت خرید گندم اتخاذ نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، اظهار کرد: مصوبه خرید تضمینی گندم با نرخ ۱۵ هزارتومان تاکنون ابلاغ نشده و دولت در حال حاضر گندم خریداری‌شده از کشاورزان را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند. 

خرید تضمینی گندم ۳ میلیون و ۸۵۰ هزارتن شد

وی تاکید کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان از نهادها و ارگان‌های مرتبط، تاکنون تصمیم جدیدی درخصوص تغییر قیمت خرید تضمینی گندم اتخاذ نشده است. 

ایمانی با اشاره به اینکه روند تحویل گندم کند شده است، تصریح کرد: نرخ پایین گندم باعث شده است برخی از کشاورزان گندم خود را برای تامین خوراک دام و طیور به‌صورت سبز به‌فروش برسانند. 

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تدبیر در مشکلات گندم‌گاران، خودکفایی در حوزه گندم با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: اصلاح قیمت در سال گذشته انگیزه را برای کشاورز افزایش داد و موجب افزایش تحویل گندم به‌دولت شد. امیدواریم در سال‌جاری نیز با اصلاح قیمت گندم بین ۸ تا ۸ و نیم میلیون تن گندم به دولت تحویل داده شود تا در موضوع نان خودکفا شویم. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور تصریح کرد: گندم‌کاران ما ثابت کرده‌اند که بیش از نیاز کشور قادر به تولید گندم هستند و می‌توانند کشور را در این زمینه بی‌نیاز کنند. 

ایمانی در ادامه با اشاره به اینکه در ۲۰ استان کشور گندم کاشته می‌شود، افزود: فصل برداشت گندم تا شهریور ادامه‌دار است و برخی از استان‌ها در حال حاضر به مرحله برداشت این محصول نرسیده‌اند. 

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1185495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام خدای اگه مسعولان یک ما خرج زندگی نداشته باشن چه می کنن ما کشاورزان از جیب خودمون خرج کردیم و کلی قرض گرفتیم تا سر برداشت حالا موقه برداشت دولت این بلارو سرمون اورده خرج کاشت داشت برداشت ۳ برابر شده اون موقه قیمت پارسال زده که بازم نمی ده خدا از باعس بانیش نگذره