کتاب «دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا» بازتاب تعهد ملی خانواده دانشگاه است

رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی، تأکید کرد: کتاب «دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا» بازتاب ابتکار عمل، مخاطب‌محوری و تعهد ملی و سازمانی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کروناست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پیامی به بیست و چهارمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی (به مناسبت رونمایی از کتاب دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا) صادر کرد. 

برگزاری موفق همایش‌ علوم و حکمت اسلامی، نشانگر جهت‌گیری مناسب برای ترویج گفتمان حکمی‌سازی علوم است

در این پیام که صبح امروز در بیست و چهارمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر مهدی نویدادهم؛ دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد، آمده است: کشور عزیزمان ایران بزرگ و پرافتخار و نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه حرکت در مسیر احیای تمدن ایرانی - اسلامی و ارتقای جایگاه و موقعیت خویش در دنیای جدید قرار دارد و با وجود انواع تهدیدات، فشارها و مخاطرات درونی و بیرونی، به دستاوردهای درخشانی دست یافته که موجب امیدواری قاطبه مسلمانان، مستضعفان و آزادگان جهان شده است. 

این پیام می‌افزاید: توسعه و آبادانی کشور، خدمت‌رسانی به اقصی نقاط سرزمین پهناور ایرانی، به فعلیت درآوردن بسیاری از ظرفیت ها و توانمندی های ملی، بلوغ سرمایه های انسانی، تولید انبوه و مؤثر علم نافع و دفاع قاطع از امنیت مرزهای ملی در چهار دهه گذشته فقط بخشی از این دستاوردها و خدمات بوده‌اند به نحوی که کشور به طور واضحی در مسیر تعالی و پیشرفت و بهبود قرار گرفته است. اینک باید گفت آنچه در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به دست آمده، حاصل تدابیر و رهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری، فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران و مشارکت فعالانه آحاد ملت بزرگ ایران بوده است. اکنون که در مقطع طراحی دکترین اداره کشور در چهل سال دوم و با اتکا به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، امیدواریم با درک عمیق جایگاه خود در دنیای پرتلاطم کنونی گام های بلندی برای اعتلای کشور و ملت ایران برداریم.

این پیام اضافه می‌کند: پرواضح است که طی ادامه این مسیر و دستیابی به ثمرات بیشتر و موقعیت درخشان‌تر تمدنی، پس از اذن الهی منوط و مشروط به ایمان و امید و توکل به ذات باریتعالی، همبستگی و اتحاد ملی، بهره‌وری از همه منابع قدرت ملی و درنهایت تولید علم مفید و حرکت در مرزهای دانش است که این خود در پرتو تکریم جایگاه دانشمندان، خبرگان و متخصصان و بسیج جامعه علمی و بدنه کارشناسی کشور میسر است.از دیگر الزامات این مهم، بهره‌مندی حداکثری از فرصت ها، چالش ها و بحران هاست چرا که تجربه تمدنی ایران اسلامی ثابت کرده که عمده توفیقات ملی در حوادث، بزنگاه ها و چالش ها ازجمله بحران ها یا شرایط خطیر به دست می آید که مهم‌ترین تبلور آن، رشد و بلوغ ملی ایرانیان در جریان دفاع مقدس هشت ساله و پس از آن مقاومت در برابر فشارهای نظام استکبار جهانی در مورد حق بهره‌مندی کشور از انرژی هسته‌ای بوده است.

در این پیام آمده است: درمیان دستاوردها و خدمات متعدد نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه در مقاطع بحرانی مدیریت جهادی و مواجهه هوشمندانه و عالمانه با همه‌گیری عالم‌پیمای کرونا طی دست‌کم سه سال، جایگاه برجسته و چشمگیری دارد. نتایج و برون‌دادهای مجموعه سیاست ها و تدابیر اتخاذشده از سوی ارکان مختلف نظام تصمیم‌گیر کشور در مقایسه با سایر جوامع و دولت ها نشان می دهد که فعالیت ها و اقدامات انجام‌شده بسیار مترقی، خلاقانه و متکی بر ظرفیت های سیاسی، فرهنگی و دینی بوده و جمهوری اسلامی به نسبت دیگر حکومت ها موفق‌تر و مؤثرتر عمل کرده است. اوج این دستاوردها را می توان در تولید انواع واکسن ها، کاهش مرگ و میرها و تلفات درمقایسه با کشورهای دیگر، ظهور انواع محصولات و تولیدات دانش بنیان مرتبط با شناسایی ویروس و تشخیص و درمان این بیماری دانست که مرهون زحمات دانشمندان و پژوهشگران، پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر پزشکی و بهداشتی کشور بوده است. همچنین حضور مسئولانه مردم، نهادها و تشکل های مردمی و مذهبی به ویژه جهادگران سلامت در صحنه مبارزه با کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند که ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی مردم دارد، برگ زرینی بر تاریخ افتخارات کشور افزوده است.

این پیام تصریح می‌کند: در میان دستگاه‌ها و نهادهای فعال در عرصه مقابله با این ویروس، دانشگاه آزاد اسلامی به سبب ماهیت و مأموریت آموزشی خود که با خیل عظیمی از دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های ایشان در اقصی نقاط میهن عزیزمان در تعامل قرار دارد، نقش منحصربه‌فردی داشته که اقدامات و سیاست‌های آن در دوره شیوع همه‌گیری کرونا غیرقابل چشم‌پوشی است. مجموعه مدیریتی و سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه دشوار و پرچالش، به خوبی توانسته است انتظارات و چشمداشت‌ها برای یک مبارزه مبتنی بر دانش، مؤثر و اساسی با بیماری کرونا را عملی سازد و ضمن همدلی و همگامی با دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌بدیل خود در این زمینه استفاده کند. حجم فراوان فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در دوران کرونا و پس از آن، نشان‌دهنده ایمان راسخ، توکل به حضرت باری‌تعالی، ابتکار عمل، مخاطب‌محوری و تعهد ملی و سازمانی خانواده بزرگ کارکنان، اساتید، دانشجویان و به ویژه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که بخشی از آن در کتاب «عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا» درج شده است و اینجانب به نوبه خود قدردان این تلاش‌های مسئولانه هستم.

دکتر ولایتی در این پیام خاطرنشان می‌کند: آنچه در این گزارش ارائه شده، شمه‌ای از مجموعه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه این جهاد بزرگ بوده است که با هدف مستندسازی، ثبت فعالیت‌ها و سیاست‌ها و به منظور یادگیری و ارتقای دانش مدیریت بحران برای مواجهه هر چه بهتر با بحران‌های آینده، تدوین شده است. در این جا لازم است از حُسن تلاش‌های رئیس محترم دانشگاه و همکاران محترم ایشان در مجموعه سازمان مرکزی و واحدها و مراکز آموزشی، پژوهشی، فناورانه و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و زحمات دبیر کل محترم هیأت مؤسس و همکاران متخصص و خدوم ایشان در دبیرخانه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین این گزارش مستند و نیز اعضای محترم هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همراهی بی‌دریغ در تحقق این امور سپاسگزاری کنم.

این پیام اضافه می‌کند: فرصت را مغتنم می‌شمارم و از اهتمام و تلاش‌های صادقانه رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی در اجرا و پیاده‌سازی سند پنج ساله توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، به ویژه در دوره خطیر و بحرانی همه‌گیری کرونا، قدردانی کنم. هم چنین به ویژه از اقداماتی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر به ثمر نشسته که از جمله مهم‌ترین آنها فعال سازی و یکپارچه سازی انواع سامانه‌ها، اجرای انواع طرح‌های آمایشی و تمهید مقدمات لازم برای اجرای آن‌ها، برخورد فعالانه و احساس مسئولیت انقلابی درخصوص حفظ و پایداری جایگاه و مرجعیت علمی کشور در منطقه و نیز پی گیری مستمر مسائل فرهنگی، تربیتی، معنوی و اخلاقی در سطح مدیران، اساتید، دانشجویان و کارکنان خدوم دانشگاه و اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای فرهنگی دانشگاه مورخ 12/06/1397 سپاسگزاری می کنم و توفیق هرچه بیشتر و عنایات الهی را برای کلیه خادمان و دلسوزان ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ مدیران، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آرزومندم.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1186647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =