سرکرده واگنرها: می‌خواستند گروه ما را منحل کنند / قصد براندازی نداشتیم

ریاست گروه واگنر اعلام کرد که این گروه شبه نظامی قرار بود ماه آینده میلادی منحل شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس واگنر اعلام کرد این شرکت امنیتی خصوصی روسی اول جولای (۱۰ تیر) منحل خواهد شد.پریگوژین افزود هیچ یک از اعضای واگنر با عقد قرارداد با وزارت دفاع روسیه موافق نیست.

سرانجام شورش واگنرها در روسیه چه شد؟

یوگنی پریگوژین رئیس این گروه امروز دوشنبه اعلام کرد تصمیم گرفته شده بود تا این شرکت امنیتی خصوصی روسی اول ژوئیه (۱۰ تیر) منحل شود.

پریگوژین افزود هیچ یک از اعضای واگنر با عقد قرارداد با وزارت دفاع روسیه موافق نیستند.

وی با ادعای اینکه دلیل حرکت آنها به سمت مسکو بی عدالتی بوده، افزود که ما هیچ تخاصمی نشان ندادیم بلکه از سوی موشک‌ها و بالگردها هدف قرار گرفتیم.

پریگوژین اشاره کرد که عقب نشینی آنها بدین منظور بود که از ریختن خون سربازان روسی جلوگیری شود.

رئیس گروه واگنر با ابراز ندامت از اینکه مجبور به هدف قرار دادن جنگ افزارهای هوایی روسیه شدند، تاکید کرد که هدف حرکت به سمت مسکو جلوگیری از نابودی واگنر بود و ما می‌خواستیم آنهایی که در جریان جنگ اوکراین اشتباه کردند را پاسخگو کنیم.

فرمانده نیروهای واگنر تصریح کرد که هدف از سرکشی اخیر سرنگون کردن رهبری روسیه نبوده هرچند وی در ادامه مدعی شد که این اقدام مشکلات امنیتی جدی کشور را نشان داد.

همزمان برخی از رسانه‌های روس زبان پس از عقب کشیدن نیروهای واگنر به سمت اردوگاه‌های خود در مرزهای روسیه گزارش دادند که بلاروس ساخت اردوگاه‌های مبارزان این گروه را آغاز کرده است.

این اردوگاه‌ها در منطقه «موگیلف» بلاروس حدود ۲۰۰ کیلومتری از مرز این کشور با اوکراین بنا می‌شوند و قادر به میزبانی از ۸ هزار مبارز واگنر هستند.

مقام‌های منطقه‌ای موگیلف دستور شروع ساخت این اردوگاه‌ها را دادند و چندین کمپ وجود خواهد داشت که یکی از آنها نزدیک شهر «آسیپوویچی» است.

بستگان اعضای گروه واگنر گفتند که آنها به بلاروس اعزام شدند. به گفته یکی از این افراد مطلع، افراد باقی مانده واحدهای گروه واگنر در شهر روستوف به بلاروس اعزام خواهند شد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1187127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =