تعاملات بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شورای صنفی دانشجویان تقویت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره بر اهمیت جایگاه و فعالیت‌های شورای صنفی دانشجویان، بر ضرورت تقویت ارتباط رئیس دانشکده‌ها با اعضای این شورا تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی در جلسه تودیع و معارفه دبیر مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه که با حضور معاون و مدیر امور دانشجویی معاونت امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد، از تلاش‌های ارزنده دبیر و اعضای سابق شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تقدیر کرد.

اعلام برنامه آموزش ترکیبی ترم تابستان دانشجویان علوم پزشکی

وی گفت: هم‌اندیشی اعضای این شورا برای حل مشکلات تاکنون ستودنی بوده است و در دور جدید فعالیت آن، باید جلسات عملیاتی‌تری با حضور معاونین، مدیران و برخی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شود.

زالی ادامه داد: اعضای شورای صنفی شجاعت و جسارتی بی‌نظیر در حوزه صنفی دارند و قرار گیری در معرض مطالبات ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی آن‌ها، با تلاش فراوان توامان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور در برخی تشکل‌های دانشجویی را یک ممارست تلقی کرد و افزود: علی‌رغم تمام چالش‌ها تجربه نشان می‌دهد دانشجویانی که در تشکل‌های صنفی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه فعالیت دارند در ابعاد اجتماعی و ارتباطی آینده شغلی خود نیز با مسائل کمتری روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: برونداد تشکل‌های دانشجویی به نفع دانشجویان و مدیران کشور و به طور مشخص وزارت بهداشت در نظام سلامت است.

زالی ضمن تحسین تلاش‌های دبیر و اعضای شورای صنفی سابق دانشجویان برای حفظ هویت، حتی با پرداخت هزینه‌های شخصی و اجتماعی، تصریح کرد: ارتقای جایگاه شغلی این شورا، انعطاف در ایجاد تغییر و همگن‌سازی رویکرد دانشگاه با برونداد شورای صنفی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. هر کدام از اعضای شورای صنفی برای حوزه مدیریتی دانشگاه یک فرصت محسوب می‌شوند و باید مطالبات‌شان را هدفمندسازی،دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده منتقل کنند.

به گفته وی، نگاه دانشجویان نیز باید به شورای صنفی نگاهی حمایتی باشد و شورا تمام تلاش خود را به کار گیرد تا جایگاهش میان دانشجویان کمرنگ نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تصمیمات و اقدامات هیئت رئیسه دانشگاه برای رفع مسائل رفاهی دانشجویان نظیر تامین فضای فیزیکی، تجهیز و نوسازی خوابگاه‌ها، به ویژه خوابگاه متاهلین خبر داد و گفت: برای رفع مسائل باید دست به دست هم بدهیم.

وی همچنین با قدردانی از بلند نظری و سعه صدر شورای صنفی دانشجویان، بر ضرورت تقویت ارتباط روسای دانشکده‌ها با اعضای شورای صنفی برای حصول نتایج بهتر تاکید کرد.

سمیه اسماعیلی معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های دبیر و اعضای دور قبل شورای صنفی دانشجویان، در خصوص برقراری تعاملات مناسب در چارچوب قوانین و بخشنامه‌ها و ارتقای سطح علمی اعضای شورا ابراز امیدواری کرد و این افراد را فعالان موثر نظام سلامت خواند.

در این دیدار که با حضور علیرضا زالی رئیس دانشگاه، اسماعیلی معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و پیمان سیاه کوهی مدیر امور دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد، از تلاش‌های سیامک اشرفی برزیده دبیر مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر شد و گلشن به عنوان دبیر جدید شورا معرفی شد.

همچنین اعضای سابق این شورا نیز با اهدای لوح تقدیر از سوی رییس دانشگاه و معاون امور دانشجویی و فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر جدید شورای صنفی دانشجویان دانشگاه در ادامه پیگیری مسائل مربوط به امور رفاهی دانشجویان در دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌ها را از جمله برنامه‌های خود دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187193

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =