تردز و هر چیزی که باید در مورد اپلیکیشن جایگزین توییتر بدانید

شرکت متا، شرکت فیس‌بوک سابق، به دنبال جلب نظر کاربرانی که به دلیل سیاست‌های ایلان ماسک از پلتفرم توییتر به ستوه آمده‌اند، یک اپلیکیشن جایگزین معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ شبکه اجتماعی جدید Threads متا به دنبال جایگزین شدن به جای توییتر است که به دلیل تغییرات اعمال شده ایلان ماسک از زمان خریدش مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. این برنامه جدید مستقیماً به اینستاگرام لینک می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا موضوعاتی را پست کنید، به افراد دیگر پاسخ دهید و محتوا را از چندین حساب دنبال کنید و به غیر از این، پیوندها، عکس‌ها و ویدئوهای مورد نظرتان را در پست‌هایتان قرار دهید.

تردز رکورد شبکه‌های اجتماعی دیگر را جابه‌جا کرد/ "زوکربرگ" با مهربانی سر می‌برد

مارک زوکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، چند ساعت پس از راه‌اندازی تردز، اعلام کرد که ۳۰ میلیون نفر به این پلتفرم پیوسته‌اند و امیدوار است که این تعداد در روزهای آینده به یک میلیارد کاربر برسد.

این در حالی است که تیم توییتر یادآوری کرد که چندین برنامه سعی کرده‌اند از فرمول توییتر تقلید کنند، اما هیچ کدام موفق نبوده‌اند. به عنوان مثال، Mastodon، یکی دیگر از شبکه‌های جایگزین است که در پی رسوایی‌های ناشی از خرید توییتر توسط ماسک، شتاب بیشتری گرفت.

ماسک هنوز به طور رسمی در مورد تردز اظهار نظر نکرده است، اما پست‌های توییتری را که شباهت‌های این دو پلتفرم را به سخره می‌گیرند، لایک کرده است.

تردز برای هر دو سیستم‌عامل آندروید و iOS در دسترس است و تنها شرط آن برای نصب برنامه و ایجاد پروفایل این است که باید یک حساب کاربری در اینستاگارم داشته باشید.

چگونه برنامه را دانلود کنیم؟

وارد App Store یا Google Play Store شوید و در موتور جستجو عبارت «Instagram Threads» را تایپ کنید، برنامه با نماد سیاه و سفید آن مشخص می‌شود. سپس روی «دانلود» کلیک کنید. پس از نصب، برنامه قابل دسترسی است. احتمالاً یک اعلان در پروفایل اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد که روند دانلود را تسهیل می‌کند.

چگونه پروفایل خود را فعال کنیم؟

برای شروع استفاده از تردز، باید مشخصات اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. این برنامه از شما می‌خواهد که اطلاعات شخصی خود را پر کنید، اما همچنین به شما امکان می‌دهد داده‌ها را مستقیماً از اینستاگرام وارد کنید.

شما باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید نمایه شما عمومی باشد یا خصوصی. پس از اتمام این مرحله، می‌توانید مخاطبان جدیدی را برای دنبال کردن انتخاب کنید.

چگونه از تردز استفاده کنیم؟

تردز رابط کاربری مشابهی با توییتر دارد. از قسمت Home می‌توانید با پست‌های دیگر کاربران تعامل داشته باشید و با استفاده از نماد جستجو سایر کاربران تردز را پیدا کنید.

اگر می‌خواهید یک موضوع ایجاد کنید، روی نماد دفترچه یادداشت کلیک کنید. مانند اینستاگرام، نماد قلب فعالیت اخیر حساب را نشان می‌دهد.

تفاوت‌های اصلی توییتر و تردز

• تردز محدویتی برای تعداد پست‌هایی که کاربر در طول یک روز می‌تواند ببیند ندارد؛ در حالی که برای حساب‌ کاربری‌های جدید و تائید نشده توییتر این محدودیت وجود دارد و از ۵۰۰ پست شروع می‌شود.

• محدودیت کاراکتر برای پست‌ها در تردز ۵۰۰ کلمه است؛ در حالی که در توییتر ۲۸۰ کلمه است.

• برخلاف توییتر، تردز اجازه نمی‌دهد پست‌ها به عنوان پیش‌نویس ذخیره شوند. آنها باید فوراً به اشتراک گذاشته شوند یا دور ریخته شوند.

• تاپیک‌ها بر اساس دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام، با همان مجازات‌ها برای هرزنامه و سخنان تنفرپراکنی، کنترل می‌شوند.

تردز تاکنون هیچ تبلیغاتی نداشته است، اما با توجه به اینکه مارک زوکربرگ گفته است که هنوز تنظیمات و بهبودهایی در رابط کاربری آن انجام می‌شود، برخی از تغییراتش احتمالاً تغییر خواهد کرد. با حرکت رو به جلو، این تغییرات می‌تواند وجه تمایز اصلی این دو شبکه اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =