خبر مهم برای فرزندان بازنشستگان جویای شغل

صندوق بازنشستگی کشوری و بنیاد برکت تفاهم‌نامه‌ای با موضوع سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی فرزندان بازنشستگان کشوری به ارزش هزار میلیارد تومان به امضاء رساندند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه امضای این تفاهم نامۀ همکاری که با حضور نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های زیرمجموعه صندوق برای تامین اشتغال فرزندان بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت.

پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال

در این جلسه، ترکی با اشاره به برنامه ریزی‌های خوب صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه اجتماعی، گفت: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد امسال با همکاری بنیاد برکت و سازمان فنی و حرفه‌ای به اشتغالزایی و کارآفرینی فرزندان بازنشستگان کمک کنیم.

وی ادامه داد: از آن جایی که یک مسئولیت اجتماعی در این حوزه بر عهده ما است، سعی شده که با همکاری برخی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مسئول اقدام به ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشسته کشور کنیم.

ترکی بیان کرد: در این حوزه خدمت دو سویه است به‌طوری که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه افرادی که تحت پوشش بنیاد برکت هستند از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری این تفاهم‌نامه‌ را مرتبط با موضوع آموزش خواند و گفت: طی تفاهم دیگری که با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است، از امکانات این سازمان برای آموزش فرزندان بازنشستگان استفاده می شود و از دستگاه‌ها در این بخش کمک خواهیم گرفت.

او مولدسازی املاک و مستغلات صندوق را موضوع بخش دوم این تفاهم نامه خواند و گفت: این تفاهم نامه با هدف ثروت اندوزی و ایجاد سازوکاری برای مولد سازی املاک و مستغلات صندوق و بنیاد برکت و با هدف پشتیبانی از طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری به امضا رسیده و رویه خوبی است که امید می رود با موفقیت پیش برود و بعد از فرزندان بازنشستگان کشوری، شامل حال گروه بزرگتری از جوانان شود.

در این جلسه، همچنین ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بنیاد برکت با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف تفاهم نامه های متعددی در حوزه اشتغالزایی به امضا رسانده است، افزود: همچنین از میان سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان بهزیستی درخصوص ایجاد اشتغال برای معلولان تفاهم شده و اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است.

گفتنی است قرار است این تفاهم نامه به ارزش هزار میلیارد تومان با همکاری بنیاد برکت، صندوق بازنشستگی و آورده‌های مردمی، طی پنج سال به اشتغالزایی برای فرزندان بازنشستگان با تمرکز بر توانمندسازی بپردازد.

بازگشت به روستا و اشتغال در زنجیره‌های اصلی بنیاد برکت از جمله زنجیره کشاورزی و زنجیره آبزی‌پروری از جمله مفاد مورد اشاره در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =