ثبات قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟ / الان سکه بخریم یا نه؟

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه احتمالا تا یک ماه آینده شاهد ثبات در قیمت طلا و سکه باشیم، گفت: خریداران سکه ممکن است با کاهش حباب سکه در ماه‌های محرم و صفر وارد محدوده زیان شوند و ضرر کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ قیمت طلا و سکه روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در حالی با قطب نمای دلار شاهد کاهش بی سابقه قیمت‌ها بود که به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار در آستانه محرم و صفر به دلیل کاهش تقاضا موجب فشار فروش در بازار سکه بازان شده است.

دلایل کاهش قیمت سکه و طلا /بازارهای چندوجهی سکه، طلا و دلار چه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند؟

مشاهدات از بازار طلا و سکه نشان دهنده عقب نشینی سکه بازان برای خرید است و این در حالی است که سکه امامی عصر شنبه ۲۰۰ هزار تومان و در بازار یکشنبه ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده و در محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در این رابطه گفت: مدتی است که قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده و این ثبات از عید ۱۴۰۲ به این سو بر بازار حاکم شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر ادامه داد: به نظر می‌رسد در ماه‌های محرم و صفر روند فعلی قیمت طلا و سکه را با نوسان جزئی شاهد باشیم.

قیمت طلا و سکه روی مرز حساس

این کارشناس بازار طلا در مورد قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: هر مثقال طلا در روزهای اخیر در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان است و احتمالا تا ماه آینده نیز در همین محدوده نوسان کند.

محمدولی با تاکید بر اینکه البته این ثبات قیمت در بازار طلا و سکه منوط بر این است که اتفاق غیر مترقبه‌ای که کم هم نیست در اقتصاد ما نیفتد، افزود: گاها در فضای سیاسی- اقتصادی ما این اتفاقات غیر مترقبه به سرعت قیمت‌ها را کاهشی یا افزایشی می‌کنند. در حالت عادی و نرمال قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان است که احتمالا تا یک ماه آینده این ثبات بر بازار حکمفرماست.

سکه بخریم یا نه؟

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه بعد از اتفاقات سیاسی- اقتصادی، تقاضاست که قیمت‌ها را در بازار سکه جابجا می‌کند، گفت: هرچه تقاضا بیشتر باشد قیمت سکه سرعت بیشتری به خود می‌گیرد، ولی زمانی که مشتری در بازار نیست شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

محمدولی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟ گفت: ما همیشه در ۱۲ ماه گذشته شاهد نوسانات قیمتی در بازار هستیم؛ ولی بهترین بازاری که می‌تواند حفظ سرمایه کند بازار طلاست؛ البته به شرط‌ها و شروط‌ها.

سایه اخبار سیاسی بر بازار طلا و سکه

به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه، البته بازار طلا به شرطی سرمایه افراد را حفظ می‌کند که هر کسی بداند چه چیزی خریداری کند، زیرا برخی افراد سکه می‌خرند، اما این در حالی است که حباب سکه زیاد است. پس نشان دهنده این است که حباب سکه در برخی زمان‌ها ریزش می‌کند؛ بنابراین باید طلایی را خریداری کنیم که در کنار استفاده به عنوان زینت موجب حفظ سرمایه شود و آن مصنوعات طلاست.

محمدولی خاطرنشان کرد: تغییراتی که در بازار طلا و سکه است بیشتر به روابط سیاسی و خبرهایی که حول محور سیاست داخلی و خارجی است، برمی گردد. به همین دلیل شاهد ثبات قیمت‌ها در ماه‌های اخیر هستیم.

منبع: اقتصاد ۲۴

انتهای پیام/

کد خبر: 1190014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =