پیش‌بینی قیمت طلا و سکه طی روزهای آینده/ سرمایه‌گذاری در کدام بازار سوددهی بیشتری دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر نرخ دلار رشد نکند بازار طلا و سکه بدون نوسان در چندماه آینده پیش خواهد رفت و در بازه کوتاه مدت می‌توان انتظار ادامه همین روند و ثبات را داشت.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: بازار سرمایه از سیاست‌ها و استراتژی‌های دولت تاثیر می‌پذیرد به ویژه بازار طلا، سکه که متاثر از انس طلای جهانی و ارز است،‌ بنابراین وقتی قیمت دلار روند ثابت داشته باشد اشتیاق خرید برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند. 

ثبات قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟ / الان سکه بخریم یا نه؟

وی با اشاره به اینکه دیگر حبابی در قیمت سکه وجود ندارد،‌گفت: براساس فرمول‌های موجود حبابی که در سال گذشته در سکه و طلا وجود داشت تا حدودی بر طرف شده است و قیمت‌های فعلی در بازار طبیعی است.

آقابزرگی افزود: عاملی دیگری که بر این بازار تاثیرگذار است، رهاسازی منابع ارزی کشور که بخشی از آن روانی است،‌ همچنین در مدت زمانی که گذشت بخش زیادی از نقدینگی افراد به سمت بازار خودرو روانه شد که این موضوع نیز خود در قیمت‌ بازار طلا و سکه بی‌تاثیر نبود.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در زمان حاضر افراد تمایل دارند برای کسب سود بیشتر از سایر بازارهای سرمایه خارج شوند و به سمت خرید خودرو بروند.

وی درباره پیش بینی بازار طلا وسکه بیان کرد: پیش بینی این بازار در بلند مدت کار آسانی نیست، اما در بازه کوتاه مدت می‌توان انتظار ادامه همین روند و ثبات را داشت. اگر نرخ دلار رشد نکند بازار طلا و سکه بدون نوسان در چندماه آینده پیش خواهد رفت.

آقابزرگی با اشاره به اینکه انتظار رشد بازار طلا وسکه در کوتاه مدت را نمی‌توان داشت، توصیه کرد: افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند باید به فکر سرمایه گذاری بلند مدت باشند، اگر افراد پس‌اندازهای خود را به مدت حداقل ۵ سال در این بازار نگه دارند می‌توانند تورم موجود در نقدینگی خود را کنترل کنند. بازار ارز، طلا و سکه در کوتاه مدت نمی‌تواند سودی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =