تدوام روند کاهشی قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸۵ سنت معادل ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۶۱ دلار و ۹ سنت رسید.

​​​​​به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا و با توجه به احتمال افزایش دوباره نرخ بهره این بانک کاهش یافته است.

صعود دلار جهانی قیمت طلا را نزولی کرد

بهبود ارزش دلار قبل از برگزاری این اجلاس هم بازار فلزات را تحت فشار قرار داده است. ارزش دلار نسبت به پایین‌ترین سطح طی ۱۵ ماه گذشته که در اوایل ژوئیه به آن رسیده بود، افزایش یافته است.

اما امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پس از یک افزایش دیگر، قیمت طلا را در محدوده بالاترین سطح طی دو ماه گذشته نگه داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸۵ سنت معادل ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۶۱ دلار و ۹ سنت رسید.

تمرکز بازارها در حال حاضر بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره قرار دارد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه روز چهارشنبه ۲۵ واحد افزایش دهد.

اما از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو توقف روند افزایش نرخ بهره را اعلام کند. این بانک ۱۶ ماه است به چرخه افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

این سناریو می‌تواند به نفع طلا باشد، چون بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بی ثباتی نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا از آنجا ناشی می‌شود که نرخ تورم در این کشور هنوز هم بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی قرار دارد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد کاهش، ۹۶۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =