حیثیت گمشده سریالی برگرفته از دل جامعه / قصه‌ای که یک تردید را به شکلی متفاوت، روایت می‌کند

سریال حیثیت گمشده با شعار «زخمی عمیق‌تر از انزوا» جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که ضمن مرور برخی آسیب‌های اجتماعی، داستان یک تردید را به شکلی متفاوت، روایت می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مردم به دنبال بازتاب واقعیت‌های اجتماعی در سریال‌های  تلویزیونی هستند، اما این روزها سریال‌هایی که در حوزه اجتماعی ساخته می‌شوند فرسنگ‌ها با آنچه در اجتماع می‌بینیم فاصله دارند. این در حالی است که سوژه‌ها و داستان‌های بسیاری از دل اجتماع بیرون می‌آید سوژه‌هایی که می‌توانند منجر به جذب مخاطب زیادی هم شوند.

بازپرس، درامی جنایی/ سریالی که نگاهی متفاوت به مفاسد اقتصادی دارد

سریال حیثیت گمشده جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی سجاد پهلوان زاده است که در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

حیثیت گمشده

سریال حیثیت گمشده داستان یک خانواده ویران شده است که در آینده منشاء این ویرانی و گرفتاری، روشن خواهد شد؛ خانواده‌ای که شاید «فرزند» می‌توانست آنها را از «سقوط» نجات دهد. سریال «حیثیت گمشده» دومین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده یکی از آن دست پروژه‌های نمایشی است که متکی بر رفتار و کنش مخاطب است. پهلوان‌زاده در اولین تجربه کارگردانی‌اش یعنی سریال سقوط هم کنش‌مندی را بخشی از ذات درام می‌دانست و همین نکته باعث شد نبض رفتار مخاطب در هر قسمت در دستانش باشد.

حالا در سریال حیثیت گمشده با داستانی پر فراز و نشیب روبرو هستیم که معماهای حل نشده آن در همان قسمت اول با میزان بخشی از درام‌های سریال‌های ایرانی برابری می‌کند! این اغراق نیست اگر بگوییم حیثیت گمشده تعریف دقیقی از شیوه روایت درست در فیلمنامه نویسی است. روایتی که در اوج و فرود ابتدایی شاهد تمامی مولفه‌ها هستیم. قهرمان و ضد قهرمان در تمامی تار و پود شخصیت‌ها خودش را نشان داده و تکلیف مخاطب برای ادامه دادن داستان در قسمت‌های آینده روشن است. ظاهرا حیثیت گمشده، الگوی رفتاری خودش را بر مبنای قضاوت شکل داده است و فیلمنامه نویس و کارگردان سعی دارند چگونگی به انفجار رسیدن یک زندگی را با عناصر کاملا ساده بیان کنند. فقر در داستان، عنصری مهم است. اساسا شکل گیری هر گونه بزهکاری در طبقه فرودست و کم برخوردار جامعه ریشه در نابرابری اقتصادی و اجتماعی دارد و هر گونه رفتار خطا نتیجه یک بی‌توجهی ذاتی در جامعه است که به صورت دومینو وار به سقوط رفتارهای فردی و اجتماعی می‌انجامد.

حیثیت گمشده

بهاره افشاری، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج، مهدی زمین‌پرداز و ستاره پسیانی از بازیگران این سریال هستند.

این سریال به تهیه‌کنندکی محمدرضا منصوری است که محمدحسین مهدویان نیز به‌عنوان طراح پروژه و مشاور کارگردان در این مجموعه حضور دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سریال حیثیت گمشده، جمعه هر هفته ساعت هشت صبح از زردفیلم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =