طرح «پویش» به‌کندی پیش می‌رود/ ضرورت اصلاح فرهنگ کار در جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: مشکل اساسی در اشتغال‌زایی به فرهنگ کار بازمی‌گردد چرا که افراد زیر بار کار نمی‌روند و به دنبال راحت طلبی هستند و این مشکلات که گریبانگیر فرهنگ کاری ما شده است باعث شده تا طرح عالی پویش هم به کندی پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با اشاره به سند تحول دانشگاه اظهار کرد: طبیعتا این سند فرآیندی است و یک بازه ۵ ساله برای آن تعریف شده است و ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و موانع مختلفی را نیز پیش‌رو دارد و تلاش ما هم براین است که سیاست‌های دانشگاه تحقق پیدا کند و به سمت و سوی رشته‌های مهارتی حرکت کنیم.  

آموزش مهارت‌محور در بسیاری از رشته‌ها به تعریف سرفصل‌ جدید نیاز ندارد/ فضای حاکم بر دانشگاه را نمی‌توان یک شبه تغییر داد

وی با بیان اینکه گفتمان‌سازی برای جریان‌سازی که لازمه تحقق سند تحول است با تلاش بسیاری در دست پیگیری است، افزود: ما در استان قم حدود ۵۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل داریم که بخشی از اینها در رشته‌های زیرگروه پزشکی مشغول به تحصیل هستند و طبیعتا این بخش هم اقبال خاص خود را دارد و بخشی دیگر هم در سایر رشته ها مشغول به تحصیل و بیشتر از کشورهای افغانستان و پاکستان هستند.   

خیری تصریح کرد: اگر مشکل جذب دانشجو از عراق حل شود این تعداد دانشجوی بین الملل ما افزایش چشمگیری خواهد داشت.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به طرح پویش هم گفت: این طرح مشکلات خاص خود را دارد و یک بخش آن به صنعت مربوط میشود که دانشجو را به عنوان همکار بپذیرد چراکه به هرحال دانشجو جای یک کارمند مقید و تمام وقت را نمی‌گیرد و آنها نیاز به نیرویی دارند که برای آنها به صورت مستمر کار کند از این رو اقبال صنعت به این طرح چندان زیاد نیست. البته مشکل بیمه هم وجود داشت که حل شد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان قم بیش از صد نفر وارد طرح پویش شده‌اند، ادامه داد: مشکل اساسی ما مربوط به فرهنگ کار می‌شود به طور مثال ما در استان قم معضل بیکاری نداریم بلکه مشکل آنجاست که افراد مناسب برای مشاغل نداریم یعنی افرادی که به معنای واقعی کار کنند و زحمت بکشند اما فرهنگ کاری ما متاسفانه اینگونه شده که افراد زیر بار کار نمی‌روند و به دنبال راحت طلبی هستند.

خیری اضافه کرد: این مشکلات که گریبانگیر فرهنگ کاری ما شده است باعث شده تا طرح عالی پویش هم به کندی پیش برود و حل این مساله به یک فرهنگ‌سازی جدی نیاز دارد.

آغاز به کار  «پردیس علوم انسانی اسلامی» در دانشگاه آزاد قم 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی قم «پردیس علوم انسانی اسلامی» را به عنوان یک واحد پشتیبان علوم انسانی اسلامی پیگیری و در شورای گسترش مجوز اولیه آن را دریافت کردیم و این اقدام جزو کارهای بنیادین در حوزه علوم انسانی محسوب می‌شود که بعضی از کارویژه‌ها به این واحد سپرده خواهد شد و در حال حاضر هم این پردیس کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1191301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =