جوکار: کره جنوبی در راستای منافع ملت ایران گام بر نمی‌دارد

یک عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه کره جنوبی در راستای منافع ملت ایران گام بر نمی‌دارد و از آنجا که در آزادسازی اموال بلوکه شده ایران کوتاهی می کند راهی جز پیگیری حقوقی این موضوع در دادگاه بین المللی باقی نگذاشته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدصالح جوکار با اشاره به لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری»، بیان کرد: کره جنوبی علی رغم اینکه بازار لوازم خانگی ایران را در دست داشت و انواع محصولات خود را به کشور ما صادر می کرد اما متاسفانه در راستای منافع ملت ایران گام برنداشت. در جاهایی که منافع آمریکا در میان بود، دقیقا مبتنی بر این منافع در عرصه سیاست خارجی رفتار کرد.

بیشتر بخوانید:

غضنفرآبادی: کره جنوبی هیچ اقدام مثبتی در جهت آزادسازی دارایی‌های ایران انجام نداده است

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله بلوکه کردن دارایی‌های ما در داخل این کشور نشان از سیطره آمریکا بر سیاست خارجی این کشور است. کره جنوبی در آزادسازی اموال ما کوتاهی می‌کند. در هر صورت راه دیگری باقی نمانده است؛ به جز اینکه ما از نظر حقوقی این موضوع را دنبال کرده و حق خود را از این کشور با طرح موضوع در دادگاه بین الملل دنبال کنیم. اقدام دولت در ارائه لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری گام بسیار مثبتی است. قطعا مجلس عنایت ویژه ای به این موضوع خواهد داشت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ان شاءالله مجلس مصوبه خوبی در این حوزه خواهد داشت تا بتوانیم از حقوق خود در مجامع بین المللی دفاع کرده و حقوق ملت ایران را از کره جنوبی احیا کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1191981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =