دعوت وزیر امور خارجه تاجیکستان از رئیسی برای سفر به دوشنبه

وزیر امور خارجه تاجیکستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی بر دعوت رسمی امامعلی رحمان از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دوشنبه تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۱۰ مرداد ماه تلفنی درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی بر پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران تاکید کرد

وزرای خارجه ایران و تاجیکستان ۲۴ فروردین سالجاری در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با امیرعبداللهیان در سمرقند بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امروز، ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور تاجیکستان، به روابط دوستانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته که این روند رو به رشد در روابط باید ادامه یابد.

امیرعبداللهیان سفر رئیس جمهور ایران به دوشنبه و متقابلا سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران را دو نقطه تحول مهم در روابط دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در ایران، تعداد قابل توجهی سند مشترک همکاری به امضا رسیده که با پیگیری دو دولت باید به مرحله اجرا برسند.   

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این تماس تلفنی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان ابراز خرسندی کرده و بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی بین دو کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تأکید کرد.

وی سلام‌های امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان را به همتای ایرانی ابلاغ و بر دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر دوجانبه به دوشنبه تأکید کرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی پیش از این و در شهریور ۱۴۰۰ برای شرکت در نشست سران شانگهای به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده بود. رحمان هم خرداد ۱۴۰۱ به دعوت همتای ایرانی به تهران سفر کرد.

 امیرعبداللهیان و همتای تاجیکستانی چهارم بهمن ۱۴۰۱ نیز در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری منطقه‌ای (اکو) در تاشکند با یکدیگر دیدار و درباره راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین المللی مورد علاقه مشترک گفت وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =