ارتش روسیه مناطقی از خارکیف در اوکراین را به کنترل خود در آورد

در حالی که ارتش اوکراین همچنان در ضد حمله ناکام خود علیه روسیه باقی مانده است، نیروهای ارتش روسیه مناطقی از خارکیف در اوکراین را به کنترل خود در آورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری تاس روسیه خبر داد که نیروهای ارتش روسیه توانسته‌اند که مناطق جدیدی را در استان خارکیف اوکراین به کنترل خود در آورند.

بیشتر بخوانید:

ادعای آمریکا درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

بر اساس اعلام رئیس اداره نظامی-مدنی خارکیف، نیروهای ارتش روسیه در تازه‌ترین پیشروی خود توانسه‌اند کنترل 5 شهرک در استان خارکیف را به کنترل در آورند.

همچنین وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان، خِرسون و خارکیف طی یک روز گذشته دفع شدند.

از سوی دیگر «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر محقق شدن اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تاکید کرد.

مدودف طی بیانیه‌ای تلگرامی به‌مناسبت سالگرد جنگ گرجستان-اوسِتیا، گفت که روسیه قدرت کافی برای رسیدن به تمام اهداف عملیات نظامی ویژه و دستیابی به صلح بر اساس شرایط خود را دارد.

رئیس جمهور سابق روسیه با یادآوری اینکه ۱۵ سال پیش مسکو قاطعانه به حمله شرورانه علیه شهر «تسخینوالی» (پایتخت جمهوری اوستیای جنوبی) پاسخ داد، اظهار داشت: «امروز نیز مانند آگوست ۲۰۰۸، دشمنان سرکوب خواهند شد و روسیه با شرایط خود به صلح دست خواهد یافت».

طبق این گزارش، مدودف با بیان اینکه کل سیستم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال جنگ با مسکو است، گفت که بحران اوکراین نتیجه تلاش آمریکا برای حمله مجدد به روسیه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1193153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =