ماجرای برکناری معاون سیاسی وزارت کشور چه بود؟

دو روز پیش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در خبری کوتاه بر روی خروجی خود، از تغییر محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دو روز پیش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در خبری کوتاه بر روی خروجی خود، از تغییر محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی این وزارتخانه خبر داد. محمدرضا غلامرضا در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ جایگزین محمدباقر خرمشاد در معاونت سیاسی وزارت کشور شده بود.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا غلامرضا را بیشتر بشناسید

همچنین، خردادماه سال جاری، معاون سیاسی وزارت کشور در بخشنامه‌ای تصریح کرده بود: «فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و… در روابط با نمایندگان محترم مجلس در مدت باقی مانده تا انتخابات برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.»

این بخشنامه با واکنش تند نمایندگان مواجه و آنها خواستار برکناری معاون سیاسی وزارت کشور و یا استیضاح وزیر شده بودند.

وزیر کشور نیز پس از این ماجرا، این بخشنامه را لغو و با نمایندگان در این باره گفت‌وگو کرده بود.

پیگیری‌ها نشان دهنده این است که هنوز کسی به عنوان جایگزین غلامرضا معرفی نشده است.

تغییر معاون سیاسی وزیر کشور فداکاری بود!

البته، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت تغییر معاون سیاسی وزیر کشور را فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد همکاری قوا برشمرد.

احسان صالحی در توییتر درباره این برکناری نوشت: تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر یعنی همکاری قوا است. دشمنان ایران بیش از هر چیز به اختلاف‌های زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگ‌تر را کور کردن چشم این فتنه می‌داند.

البته همزمانی برکناری محمدرضا غلامرضا با حادثه تروریستی شاهچراغ به اندازه‌ای غیرمترقبه بود که برخی تحلیلگران دلیل این برکناری را از اساس مرتبط با حوادث شیراز دانستند.

فرضیه‌ای که بلافاصله رد و اعلام شد که هیچ تصمیم و هیچ ارتباطی با رخدادهای تروریستی شیراز ندارد.

جلسه مهم وزیر کشور با استیضاح‌کنندگان

در این میان، برخی نمایندگان از احتمال منتفی شدن پروسه استیضاح وزیر کشور خبر دادند. تا جایی که سخنگوی کمیسیون امور کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است تغییر معاون سیاسی وزیر کشور بر روند استیضاح وحیدی اثر بگذارد و نمایندگان استیضاح‌کننده از درخواست خود منصرف شوند.

محمد جوکار در این باره گفت: قطعا با این تصمیم روند کار تغییر خواهد کرد و مثل قبل نخواهد بود.

همچنین، ولی‌الله بیاتی، با اشاره به اعلام وزارت کشور مبنی بر تغییر معاون سیاسی بیان کرد: استیضاح وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی با حضور نمایندگان متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و به هیات رییسه ارجاع شد. بنا بود طرح استیضاح در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شود اما باتوجه به تغییر معاون سیاسی وزیر کشور ممکن است این موضوع بر روند استیضاح تاثیر بگذارد و متقاضیان استیضاح از درخواست خود منصرف شوند. وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان متقاضی استیضاح مسائل مختلفی را در محورهای استیضاح وزیر کشور ذکر کرده بودند، اظهار کرد: باتوجه به تغییر معاون سیاسی وزیر کشور باید ببینیم آیا نظر متقاضیان استیضاح تغییر می‌کند یا خیر. اما ممکن است این تغییر تاثیر مثبتی بگذارد و استیضاح منتفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • راز IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      4 0
      این‌بود‌‌مجلس‌انقلابی؟این‌بود‌دولت‌مردمی؟دولتی‌که‌نتونه معاون‌وزیرش‌روکه‌حرف‌کاملاً‌حق‌ودرستی‌زده‌روازترس‌ استیضاح‌حفظ‌کنه،به‌چه‌دردی‌میخوره؟دلمون‌خوش‌بود به‌اینا؟!!!
    • Ss IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      0 0
      هر دم از این باغ بری می رسد.. اصلا شما دیگه روزنه امیدی می گذارید برای رای دادن؟؟؟ متاسفم..
    • فربود IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 0
      این آقا از اون نظامی های کهنه کار هست. معلوم نیست چه مشکلی بوده