آلمان: هتک حرمت قرآن را نامناسب می‌دانیم

سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه گفت که حملات علیه کتاب مقدس مسلمانان اقدامی نامناسب بوده و بی‌احترامی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کریستین هافمن» سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که حملات علیه کتاب مقدس مسلمانان به دنبال ایجاد تفرقه است و برلین این اقدام نامناسب و بی‌احترامی را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هتک حرمت مجدد به قرآن در سوئد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی در برلین گفت: «ما اینگونه اقدامات را بی احترامی و نامناسب می‌دانیم. آنها به دنبال ایجاد تفرقه هستند».

این مقام آلمانی در ادامه گفت: «ما علیه آن می‌ایستیم و آن را محکوم می‌کنیم».

هافمن تاکید کرد که موضع برلین درباره هتک حرمت قرآن کاملا آشکار بوده اما این موضوع را تایید نکرد که در دیدار آتی «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان و «میت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر.

در ماه‌های گذشته اهانت به قرآن چندین بار در دانمارک و سوئد تکرار شده است. این موضوع موجب خشم کشورهای جهان اسلام شده که از این دو کشور خواسته‌اند این اقدامات را متوقف کنند.

روز گذشته نیز «لارس لاک راسموسن» وزیر خارجه دانمارک گفته بود که دولت دانمارک در آستانه نهایی کردن متن لایحه‌ای است که به هتک حرمت قرآن پایان می‌دهد. او گفت این لایحه طی چهار هفته آینده تقدیم پارلمان دانمارک می‌شود. 

در دانمارک روز شنبه، تعدادی از اعضای یک گروه راست‌گرای افراطی اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ کرده و سپس به سوی سفارت عراق در پایتخت دانمارک حرکت کرده و در آنجا نیز قرآن را آتش زدند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که چند روز قبل‌تر لارس راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در گفت‌وگو با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر مدعی شده بود که این اقدامات غیرمسئولانه بیانگر ارزش‌های جامعه دانمارک نیست و «دولت این کشور در حال حاضر در حال اتخاذ اقدامات و صدور قوانینی است که از تکرار چنین رویدادهای تأسف‌بار جلوگیری کند».

در سوئد این اقدامات  باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شده و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور به همراه داشته که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده‌اند.

اهانت به قرآن همچنین مسئولان سوئد را به هشدار درباره افزایش تهدیدهای امنیتی علیه منافع این کشور وادار کرده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1194334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =