کاهش وابستگی شهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به ۷۸ درصد/ املاک دانشگاه فقط برای مولدسازی به فروش می‌رسد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بی گمان باید امروز از مفهوم شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی جدید سخن بگوییم، گفت: امسال وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه به ۷۸ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بی گمان باید امروز از مفهوم شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی جدید سخن بگوییم.مسیری که در بدو تاسیس با پیچ و خم های فراوان امروز به نقطه عطف جدید رسیده است.

بیشتر بخوانید:

استخراج بیش‌ از ۱۰۰۰ گزاره ارزشمند در سومین دوره کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد/ برای تیم‌های برتر برنامه داریم

وی به برخی خطوط تحولی در دانشگاه آزاد از جمله کاهش وابستگی به شهریه اشاره کرد و گفت: امسال وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه به ۷۸ درصد کاهش می‌یابد. در شرایط کنونی به جایی رسیدیم برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا چندماه حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان خود را از ماحصل درآمد دانش محور پرداخت می کنند. 

جهان بین ادامه داد: جوهر مورد استفاده در خودکارهای تولید داخل، وارداتی است که این جوهر در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تولید می شود. ۵۶ میلیون چاقو در طول سال در کشور استفاده می‌شود که از این میزان تنها ۱۲ درصد در داخل کشور تولید می‌شود که ۷ درصد آن مربوط به زنجان است و در حال حاضر شرکت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی با استفاده از سیستم های نوین در راستای تولید چاقوهای با کیفیت و متنوع گام برمیدارند و یا اقداماتی که در زمینه تولید انواع گل ها در گرگان انجام می شود. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند افزایش دانشجو در دانشگاه در حالی که دانشگاههای دیگر کاهش دانشجو را تجربه کردند بیان کرد: در سال ۹۳ یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که با روند کاهشی در سال ۹۷ به کمترین میزان خود در حدود ۸۳۷ هزار دانشجو رسید و دانشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در طول سال های اخیر و از سال ۹۷ به این سو، با افزایش ۴۰۰ هزار نفری دانشجویی که امسال به ۵۰۰ هزار افزایش نیز میرسد، به عدد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو رسیدیم که افزایش قابل توجهی است و البته موفقیت اتفاقی نیست و ده‌ها تدبیر در سایه لطف الهی در این کار موثر بوده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به برخی اظهارنظر های خام اندیشانه و سطحی در خصوص فروش املاک دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: فروش املاک و دارایی های دانشگاه برای امورات روزمره و پرداخت حقوق هنر نیست و بلکه خیانت است و املاک دانشگاه فقط برای تبدیل به احسن و سرمایه‌گذاری مولد می تواند به فروش برسد.

وی با بیان اینکه کیفیت تحصیلی دانشگاه در زمینه های مختلف در طول سال های اخیر افزایش پیدا کرده است بیان کرد: به عنوان نمونه با توجه به سخت گیری در پذیرش و دفاع از رساله دانشجویان مقطع دکتری، تعداد دانشجویان این دوره با روند کاهشی مواجه بوده اما کیفیت خروجی دانشگاه در این مقطع روند افزایشی داشته و پیش دفاعی که دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد و سخت گیری که می شود حتی در دانشگاه های دولتی هم نیست.

جذب ۲۵هزار دانشجو در طرح پویش 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین استراتژی های دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی طرح پویش است که دانشجویان در حال تحصیل می‌توانند بسته به رشته های خود وارد باز کار شوند و از نزدیک با مهارت های لازم رشته ها آشنا شوند . از زمان آغاز تاکنون ۲۵ هزار دانشجو در بخش های مختلف جذب و در حال اشتغال می باشند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش اقبال دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه و پاسخگویی به دغدغه والدین در خصوص اشتغال فرزندانشان پس از پایان تحصیل عنوان کرد: طرح پویش طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است نتیجه این طرح، نیروهای ماهرتری برای صنعت تربیت می‌شوند.

وی با تاکید بر دو مقوله منزلت و معیشت بیان کرد: در این چند سال به فضل الهی اقدامات جدی در حوزه معیشت و مسکن همکاران انجام شده است و اگر نبود تدابیر و همراهی و همدلی خانواده دانشگاه چنین اقداماتی ممکن نبود و این در حالی است که یک ریال بودجه دولتی وجود نداشته و حتی بخشی از بودجه توسط بنیاد شهید پرداخت نمی شود. سازمان مرکزی در بحث شفافیت در عملکرد و بودجه ریزی سالانه سامانه حسابرس، سامانه قراردادهای حقوقی، آموزشیار و پژوهشیار راه اندازی و شروع به کار کرده است.

جهانبین به تلفیق آموزش های تئوری و عملی واحد های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت علوم پزشکی اجرای طرح های عملی دانشجویان در حوزه های تحصیلی خودشان است که این روند در سایر رشته های دانشگاه در اولویت کاری است.

وی در پایان به بحث معیشتی کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم با اجرای برنامه های هدفمند سند تحول و تعالی مشکلات معیشتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کاملا مرتفع شد . نظیر آن ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به کارکنان و اعضای هیأت علمی در قالب تعاونی مسکن انجام خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1194534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =