دانشجویان خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان جدا از مسائل علمی باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و روسای برخی از دانشگاه‌ها در ادامه برگزاری دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین با استادان شرکت‌کننده در این دوره، گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: 

بسیج اساتید می‌تواند محور برنامه‌های علمی باشد

در این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید ، امیررضا شاهانی سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سید محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی، عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی و منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به سوالات حاضران پاسخ گفتند.

در ابتدای این میزگرد محمدرضا مردانی با اشاره به وضعیت حال حاضر جوانان و سوء استفاده دشمن از احساسات جوانان و نوجوانان در ناآرامی‌های اخیر، اظهار کرد: باید مدل روایت پیشرفت را به شکل تاریخی بیان کنیم و به مخاطب هدف برسانیم که قبل از انقلاب وضعیت کشور چگونه بوده است و امروز چه وضعیتی دارد؟

رئیس بسیج اساتید کشور تاکید کرد: لازم است دانشجو خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بداند.

وی بر ضرورت حضور فعال دانشجویان در برنامه های فرهنگی، تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند این تفکر را به دانشجو ببخشد، شرکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌هاست با حضور اساتید است.

دانشجویان خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند

در ادامه این میزگرد امیررضا شاهانی سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه‌ها چشم جامعه هستند. دانشگاه‌ها باید بیدار باشند و این بیداری باید به یک نتیجه بیانجامد.

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دانشجویان جدا از مسائل علمی باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که می‌تواند این تفکر را به دانشجو ببخشد، شرکت در برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: شرکت در برنامه‌های فرهنگی نشان‌دهنده فعالیت و سرزندگی دانشجوها و اهمیت دادن آن‌ها به مباحث فرهنگی و اجتماعی و سرنوشت خود است.

داشتن برنامه ضرورت سال تحصیلی جدید است

همچنین سیدمحمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در این میزگرد با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی آینده باید تلاش کنیم تا شرایط مناسب تری را برای دانشجویان فراهم کنیم، تاکید کرد: داشتن برنامه ضرورت سال تحصیلی جدید است.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی افزود: باید با استفاده از اساتیدی که در کلاسهای جهاد تبیین حضور داشتند با سازماندهی وارد سال تحصیلی جدید شویم. یکی از نیازهای اساسی جوانان در زمان حاضر دانستن حقایق است و اساتید می توانند در این زمینه گام های بلندی بردارند.

تعطیلی دانشگاه‌ها در دستور کار دشمن است

در ادامه این میزگرد عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت امید آفرینی در جامعه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع‌های دانشجویی و سایر دیدارهایشان بر موضوع مهم امیدآفرینی تاکید دارند، بنابراین باید تلاش کرد دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی به‌خوبی روایت شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: اگر ما این کار را نکنیم افراد دیگری آن را با ۱۸۰ درجه تغییر، روایت خواهند کرد.

وی بیان کرد: اغتشاشات در دانشگاه ها دانشجویان ما را رشد نداد بلکه به سمت لاابالی گری بُرد و احساس ناکامی و ناامیدی نسبت به خودشان شکل گرفت. ما با نسلی مواجه هستیم که دشمن تلاش می کند ناامید باشد و نسبت به فضای مجازی گرایش زیادی دارد.

معتمدی با تاکید بر اینکه تعطیلی دانشگاه‌ها در دستور کار دشمن است، اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می خواهند کشف حجاب را به داخل دانشگاه ببرند.

اساتید بسیجی کنشگری فرهنگی را بالا ببرند

در ادامه این میزگرد عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: نهاد دانشگاه هزینه های بالایی دارد و نظام این هزینه را کاملا به جان خریده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اتفاقات سال گذشته، اظهار کرد: بحران پارسال امنیتی نیست؛ بلکه در ذهن و در فضای مجازی است، لذا انتظار داریم اساتید بسیجی با کنشگری دقیق با جهاد تبیین در سال جاری حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اساتید بسیجی باید کنشگری فرهنگی را بالا ببرند و گره های فکری دانشجویان را باز کنند.

چالش اساسی جوانان ما این است که حقیقت را نمی دانند

همچنین علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی در ادامه این میزگرد با بیان اینکه در بحث اسلامی شدن دانشگاه ضعف داریم و نیازمند ورود اساتید بسیجی هستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم دانشگاه را درست کنیم بدون کمک اساتید امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث علوم انسانی نیاز به هم فکری اساتید داریم.

وی تصریح کرد: نیازمند تبیین حقیقت هستیم چالش اصلی در جوانان ما این است که حقیقت را نمی دانند.

اساتید بسیجی گفتمان تولید را نهادینه کنند

در ادامه منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه سالهاست رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند اهمیت تولید را در کشور تبیین کنند، به شعار سال‌ و تکرار تولید در این نام گذاری ها اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین موضوعی که باید در تحقق این شعارها مورد توجه قرار گیرد، اقدام عملی و عاجل است که باید مردم و مسئولان کشور سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد: همانطور که بسیجیان در زمان جنگ مردم را مطمئن کردند که می خواهند گفتمان امنیت را برقرار کنند و موفق هم بودند، اگر همین تلاش در رابطه با گفتمان تولید توسط بسیجیان در سطح کشور صورت بگیرد، موفق می‌شویم.

وی یکی از دلایل اغتشاشات در دانشگاه‌ها را بیکار بودن استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود: اگر با گفتمان تولید استاد و دانشجویان به سمت تولید علم و کمک به صنعت پیش روند دشمنان نمی‌توانند، دانشجویان را سرگرم هیجانات و اغتشاشات کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195122

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =