معرفی چند راهکار جالب برای تقویت مینای دندان

در تقویت مینای دندان عوامل مختلفی دخیل هستند. مثلا آیا از نقش کلاژن در سلامت دندان‌های خود اطلاع دارید؟ در این مطلب به مواردی اشاره می‌کنیم که احتمالا قبلا اصلا نشنیده‌اید؛ با ما همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی که مینای دندان دچار فرسایش می‌شود، دوباره نمی‌تواند حالت قبل را پیدا کند. اما این امکان وجود دارد که مینای دندان را قبل از اینکه به طور کامل از بین برود، با تکنیک‌های خاص ترمیم کنید.

مینای دندان چیست؟

مینای دندان یک لایه محافظ است که تک تک دندان‌های شما را می‌پوشاند و یک ماده سخت در قسمت خارجی دندان به شمار می‌آید. هر بار که شما به دندان خود نگاه می‌کنید، مینای دندان خود را می‌بینید. سخت‌ترین ماده موجود در بدن مینای دندان است که حتی از استخوان‌های بدن شما هم محکم‌تر به حساب می‌آید. وقتی مینای دندان در معرض تجمع باکتری‌ها یا اسیدهای موجود در بدن قرار می‌گیرد، ممکن است دچار پوسیدگی شده و این پوسیدگی به خوبی روی دندان‌های شما دیده شود. به همین دلیل است که تقویت مینای دندان اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

روش صحیح مسواک زدن ارتودنسی دندان

سلامت مینای دندان برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و آسیب اهمیت بسیار دارد. اگر هنگام غذا خوردن احساس درد می‌کنید یا دندان‌هایتان به گرما و سرما حساس شده است، احتمالا مینای دندان دچار آسیب شده و باید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

مینای دندان از چندین ماده معدنی تشکیل شده که آن را تبدیل به سخت‌ترین قسمت بدن می‌کنند. ماده معدنی اصلی هیدروکسی آپاتیت است و سایر مواد معدنی موجود در مینای دندان عبارتند از: کربنات، فلوراید، منیزیم و سدیم. هیدروکسی آپاتیت نوعی فسفات کلسیم به حساب می‌آید. برای تقویت مینای دندان به سطوح مناسب کلسیم در بدن حتما باید توجه کنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1195221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =