اسلامی: توقف در صنعت هسته‌ای وجود ندارد / معاون گروسی به تهران سفر می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه صنعت هسته‌ای کشور پرداخت و تصریح کرد: در صنعت هسته‌ای متوقف نمی‌شویم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (یکشنبه) پنجم شهریور ماه پس از رونمایی از «رادیونوکلئید سزیم-۱۳۷» در جمع خبرنگاران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و گفت: شاید خیلی از عزیزانی که با مسائل علمی و فناوری مواجهند بگویند نتیجه تحقیقات معین نیست، این سازوکاری که در سازمان انرژی اتمی ایجاد شده با خودباوری و عشق پرشور در همکاران ما عجین شده و تحقیقات نتیجه گرا به همراه داشت. 

بیشتر بخوانید:

اسلامی: ما به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات در حرکت هستیم

وی افزود: این رونمایی حاصل یک کار ۶ ماهه است. متوقف نمی‌شویم. در سالهای گذشته برای گرفتن سزیوم و مولیبدن با مشکلاتی روبرو شدیم. ولی خودمان تولید کردیم. کل صنایع نفت و گاز و پزشکی و ... از این محصول بهره‌مند خواهند  شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در تلاشیم همواره در ریل خدمت باشیم. شرکت پارس ایزوتوپ جمعه‌ها تعطیل نیست.

اسلامی همچنین در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره تولید برق هسته‌ای گفت: برنامه تولید ۲۰ هزارمگاوات برق هسته‌ای است. در طول این سالیان به دلایل تحریم و عدم همکاری کشورهای دارای فناوری و مزاحمت‌هایی گه ایجاد کردند با تاخیر روبرو بودیم. نیروگاه بوشهر در حال تولید برق است. روند واحدهای دو و سه بوشهر نسبت به قبل متفاوت شده و جمعیتی که در حال کار هستند الان دو برابر شده است و بالغ بر ۲ هزار نفر در پروژه فعال هستند.

وی افزود: در افق برنامه سهم ۲۰ هزارمگاوات از برق کسور را محقق خواهیم کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره مکان‌های باقیمانده و گزارشی که از گروسی در نشست آتی خواهیم داشت، عنوان کرد: مذاکرات با آژانس نیست. موضوع ما تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می‌شود. از چهار مکان، دو مکان باقیمانده است.

وی افزود: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می‌شود. 

کد خبر: 1195713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =