انرژی هسته‌ای، ناترازی برق کشور را تامین می‌کند؟

مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در کشور چهارده تا پانزده هزار مگاوات کسری برق در ساعات پیک مصرف تابستان داریم و هدف‌گذاری برق هسته‌ای فعلا روی ده هزار مگاوات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ عضو کمیسیون انرژی هسته‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: کشور به یک روند خوب و رو به رشد در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای رسیده است و در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های خوبی از سوی سازمان انرژی هسته‌ای و شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

بیشتر بخوانید؛

اسلامی: دیگران نمی‌خواهند ما روی پای خودمان صنعت هسته‌ای را پیش ببریم

مصطفی نخعی گفت: در بوشهر یک نیروگاه هزار مگاواتی از گذشته داشتیم که در حال فعالیت است و عملیات اجرایی نیروگاه دوم هم در حال انجام است و کار توسعه آن با سرعت در حال انجام است. سازمان انرژِی هسته‌ای در زمینه تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی، چه فاز دوم نیروگاه بوشهر و چه نیروگاه‌های کوچک مقیاس هسته‌ای در بخش‌های مختلف کشور، روش‌های خوبی را پیش‌بینی کرده است و مجموعه این اقدامات نویدبخش روزهای خوب هسته‌ای در کشور است.

این نماینده مجلس درباره زمان تکمیل پروژه ده هزار مگاواتی برق سازمان انرژی هسته‌ای گفت: زمان مشخصی را برای تکمیل این پروژه نمی‌توان پیش‌بینی کرد زیرا این پروژه‌ها، طرح‌های خاصی هستند و موارد متعددی پیرامون ساخت و تکمیل آن‌ها در زمینه تامین مالی و تولید تکنولوژی وجود دارد.

وی تصریح کرد: زمانی در بسیاری از محافل کشور این سوال مطرح بود که با توجه به ذخایر نفتی و گازی بسیاری که داریم، چرا باید به سمت تولید برق هسته‌ای برویم؟ در کشور معمولا هفتاد تا هفتاد و سه هزار مگاوات در زمان پیک؛ برق مصرف می‌کنیم و با توجه به ناترازی که در حوزه برق داریم، نزدیک چهارده تا پانزده هزار مگاوات در بعضی سال‌ها در زمان پیک مصرف تابستان، کسری برق داریم و نیروگاه‌های حرارتی امکان پوشش دادن این میزان کسری را ندارند بنابراین چند سالی است به این باوررسیده‌ایم که باید سبد انرژی کشور متنوع شود.

مصطفی نخعی با اشاره به تدوین سند جامع هسته‌ای کشوردر مجلس گفت: جهت‌گیری در راستای حل چالش‌های انرژی کشور مطلوب است و امیدواریم این ناترازی به زودی رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =