طرح دستیار آموزشی فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت : طرح دستیاران آموزشی فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و هر طرح و کار جدیدی در ابتدا چالش های خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در جلسه شورای اداری ادانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که در سالن کنفرانس سردارسلیمانی واحد همدان برگزارشد گفت: خدا راشاکریم که امروز در 36 سالگی دانشگاه آزاداسلامی همدان در دارالمومنین و دارمجاهدین حضور داریم و این سفرها به منظور  عرض  خدا قوت و همچنین  شندین دغدغه ها و مسائل استانها در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بااشاره به موقیعت بسیار مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: همدان با مرکزیتی که در غرب کشور دارد با  6 استان همجوار خود فاصله ای کمتر از سه ساعت دارد و این می توانند برای پیشرفت این  دانشگاه موثر و مفید باشد.

سروری مجد با اشاره به اینکه دانشجویان باید با دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف آشنا شوند افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین  دارای  آثار تاریخی نمونه تمدن ایرانی است که باید به دانشجویان معرفی شود.

وی با بیان اینکه درباره دستاوردهای کشور مطالب زیادی به دانشجویان گفته نشده است، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های مهم این است که این غنای علمی را به دانشجویان گوشزد کنیم تا به کشور و شهر خود افتخار کنند.

رئیس حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به مباحث داخلی دانشگاه آزاد اشاره کرد و متذکر شد: مهم‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انسانی است و طرح دستیاران آموزشی طرح دستیاران آموزشی فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد، دانشگاه مستقلی است و از کمک دولتی استفاده نمی‌کند، افزود: قبلاً ۸۵ درصد واحدها مشکل پرداخت حقوق داشتند، اما اکنون برخلاف تورم و عدم افزایش شهریه شاهد به‌روز شدن حقوق هستیم.

سروری مجد با تأکید بر مهارت‌آموزی دانشجویان در زمینه‌های مختلف افزود: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیل مقطع دکتری و کارشناسی‌ارشد دنبال شغل باشد.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان غیر ایرانی را یکی دیگر از موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم و اگر عمده دانشجویان ما از عراق و افغانستان هستند دانشگاه های دیگر نیز با ما در حال رایزنی و تفاهم‌نامه هستند هم به لحاظ پایان نامه های مشترک و هم به لحاظ اینکه بتوانیم از کشورهای همسایه دانشجوی خارجی جذب کنیم. کشورعراق وقتی که رتبه فنی مهندسی ما را در سطح جهان سنجید موافقت کردند که ما یک واحد فنی مهندسی در بغداد داشته باشیم که بر اساس تفاهم نامه با وزارت علوم عراق، مقدمات راه اندازی این واحد نیز فراهم شده است

وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ما یک مجموعه بهم پیوسته با دغدغه های مشترک جمع شدیم برای اینکه به خوبی بتوانیم پیشرفت علمی را در دانشگاه آزاد اسلامی رقم بزنیم. آنچه که مقام معظم رهبری از ما انتظار دارد این است که ما نه تنها بزرگ ترین دانشگاه باشیم و بمانیم بلکه معتبرترین دانشگاه بشویم.

دکتر سروری مجد کیفیت آموزشی را موضوعی مهم در افزایش رتبه علمی دانشجو و دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به قوانین جدید آموزشی گفت: اگر سخت گیری ها و قوانین و مقرراتی مثلا در پژوهشیار بابت دفاع از پایان نامه ها و رساله های دکتری صورت می گیرد قطعا به نفع دانشجو و به نفع پیشرفت علم در سطح کشور است. در حال حاضر شرایط طوری تنظیم شده که سختگیری های علمی برای رشد علمی دانشجو و دانشگاه و افزایش رتبه علمی دانشگاه در سطح جهانی بسیار ضروری است.

 وی با اشاره به مهارت آموزی دانشجویان به عنوان یک رویکرد مهم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر امروز طرح های پایش، پویش و هر دانشجو یک مهارت را در دانشگاه دنبال می کنیم از این بابت است که دیگر دانشجویان ما صرفا دنبال مدرک نیستند به دنبال مهارت و کارآفرینی هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم دراین نشست گفت : صعود ۱۱ پله‌ای این دانشگاه در تقاهم‌نامه عملکردی و ارتقای رتبه از ۱۵ به ۴ کشور از مهم‌ترین این عملکردهای دانشگاه است.

وی  گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۴۰۰ رشته از مقطع کاردانی تا دکتری در استان همدان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰۸ رشته کاردانی، ۱۷۲ رشته کارشناسی، ۹۵ رشته کارشناسی ارشد و ۲۵ رشته دکتری است.

محمد عظیم خدایاری بااشاره به دستاوردهای حوزه مختلف دانشگاه آزاد اسلامی همدان در یک سال گذشته گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های شاخص در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان می‌توان به برگزاری سوگواره شعر «نجوا» از سری برنامه‌های دومین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور شاعران برجسته کشور، کسب رتبه نخست جایزه ملی ایثار توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، برگزاری ۶۶ کرسی آزاداندیشی و راهیابی ۱۲ تیم دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب مقام نخست بخش سیاسی سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب چهار رتبه برتر در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توسط استادان و کارمندان، کسب عنوان دوم در بخش استادان در نخستین رویداد ملی مشق امید و کسب عنوان دوم در حوزه جذب مخاطب در نخستین رویداد ملی مشق امید اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان یادآور شد: ارتقای دو عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه استادی، ارتقای ۶ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به مرتبه دانشیاری، ارتقای ۱۳ عضو هیئت علمی به مرتبه استادیاری، تأسیس رشته‌های مهندسی بهداشت ـ ایمنی و محیط‌زیست، فیزیولوژی ورزشی و آسیب‌شناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و انتخاب دانشجوی رشته پرستاری جزء ۳۰ نفر برتر کشوری المپیاد دانشجویی ازجمله این کارکردهاست.

خدایاری بیان کرد: در حوزه بانوان افتتاح باشگاه دخترانه «سرای ریحانه» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، راه‌اندازی مدرسه تابستانه برای فرزندان کارکنان و اعضای هیئت علمی، ایجاد شبکه ارتباطی بین استادان، کارکنان و دانشجویان خانم از اقدام صورت گرفته در این حوزه است.

وی با اشاره به قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان برای سومین سال متوالی گفت: مهم‌ترین دستاوردهای حوزه پژوهش در استان همدان افتتاح مرکز آموزشی مهارت شغلی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان همدان، شرکت اعضای باشگاه پژوهشگران جوان در مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی (ICPC)، اخذ سهیه در مسابقات ICPC و کسب رتبه سوم در بین تیم‌های شرکت‌کننده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: همچنین معرفی طرح ربات تشخیص آلودگی در صنایع غذایی به‌عنوان یکی از ۳۰ طرح برتر ملی، چاپ ۷ عنوان کتاب، چاپ ۴۶۷ عدد مقاله علمی در مجلات معتبر، چاپ ۶۶ مقاله JCR در یک سال گذشته، انتخاب مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان رئیس منطقه ۵ زیست بوم فناوری دانشگاه، برگزاری همایش ملی در مرکز تحقیقات خانه‌های پیش ساخته موقت و دائم از دیگر دستاوردستاوردهاست.

خدایاری توضیح داد: پیگیری و ثبت اطلاعات املاک و اموال در سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین‌بار، اعطای ۲۵ فقره وام ضروری کارکنان به مبلغ ۱.۴۶۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال در یک سال گذشته و اعطای ۷۲ فقره وام صندوق پس انداز کارکنان به مبلغ ۴۸.۳۳۵.۶۶۶.۹۸۳ ریال از دستاوردهای شاخص حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع است.

وی اظهار کرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط حوزه آموزش‌های عمومی و مهارتی استان همدان در ارزیابی تفاهم نامه عملکردی سال ۱۴۰۱، تأسیس هنرستان تربیت‌بدنی دخترانه سما برای نخستین‌بار در همدان، تأسیس دوره دوم دبستان پسرانه سمای همدان از عملکردهای شاخص حوزه معاونت سماست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: کسب عنوان برتر توسط روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان همدان سال ۱۴۰۱ و انتخاب مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به‌عنوان عضو اصلی هیئت رئیسه روابط عمومی استان همدان از دستاوردهای شاخص حوزه روابط عمومی دراین دانشگاه است.

حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان، بازدید از موزه آمادای  این واحد انشگاهی و بازدی از  شهر جهانی لالجین به منظور راه اندازی  مدرسه عالی مهارت سفال دراین شهر از دیگر برنامه های بازدید رئیس حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از استان همدان بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1196224

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =