خدمات‌رسانی موکب دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم به ۶۰هزار زائر اربعین/ روزانه ۵۰ جهادگر سلامت در موکب «منتظران ظهور» حضور دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ جهادگر سلامت اعم از پزشکان متخصص و فوق تخصص، پرستار، ماما و همچنین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم در موکب منتظران ظهور مستقر هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان روز اربعین به حدود ۶۰هزار زائر خدمات رسانی شود.

احسان رئیس عبداللهی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: موکب دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم با عنوان «منتظران ظهور» به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌پردازد که البته در کنار آن برنامه های فرهنگی نیز برای زائران اربعین برگزار می‌شود. 

خدمات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین/ از مرخصی تشویقی و تسهیلات رفاهی به کارکنان و دانشجویان تا خدمات رسانی واحدهای مرزی به زائران


وی ادامه داد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ جهادگر سلامت اعم از پزشکان متخصص و فوق تخصص، پرستار، ماما و همچنین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم در موکب منتظران ظهور مستقر هستند.

استقرار موکب منتظران ظهور در عمود ۱۲۲۲/خدمات‌رسانی تا پایان روز اربعین ادامه دارد 

عبداللهی با بیان اینکه موکب دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی قم در عمود ۱۲۲۲ مستقر شده است؛ تصریح کرد: این موکب در واقع آخرین موکب درمانی به کربلاست و ۷کیلومتر با شهر کربلا فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: زواری که از نجف پیاده روی را آغاز کرده اند به عمود ۱۲۲۲ که می‌رسند اغلب دچار خستگی شدید، گرمازدگی یا تاول در ناحیه پاها هستند و به خدمات پزشکی و درمانی نیاز دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم با بیان اینکه در موکب درمانی منتظران ظهور روزانه به ۲تا ۶هزارنفر از زائرین خدمات رسانی می‌شود، تصریح کرد: خدمات رسانی این موکب از ۱۲شهریور آغاز شده و تا پایان روز اربعین هم ادامه خواهد داشت و فردای اربعین جهادگران سلامت پس از زیارت به استان قم بازمی‌گردند.

وی افزود: پزشکان موکب اغلب بین سه تا چهار روز در موکب مستقر هستند و پس از آن تغییر شیفت انجام میشود و ۹۰درصد پزشکان و متخصصان موکب از کادر دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم هستند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان روز اربعین به حدود ۶۰هزار زائر خدمات رسانی شود. البته آمار دقیقی نمی‌توان ارائه داد و این پیش بینی هم بر اساس داروهای مصرفی، گزارش پزشک و... است. 

وی تصریح کرد: در این موکب انواع خدمات درمانی سرپایی اعم از ویزیت، فشار خون، قند خون، معاینه، درمان تاول زدگی، جای زخم و جراحت و گرما زدگی و... انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم با بیان اینکه موکب منتظران ظهور یک موکب بین راهی است و اقدامات اولیه انجام و سپس بر حسب شرایط بیمار تصمیم گیری می‌شود، اضافه کرد: اخیرا یک مادر باردار که ۳۹هفته داشت را جهادگران سلامت سریعا تحت مداوا و رسیدگی قرار دادند و پس از ثبات وضعیت بیمار با همکاری هلال احمر به شهر کربلا اعزام کردند.

وی با بیان اینکه عمده مراجعات به موکب به دلیل گرمازدگی و جراحات ناشی از پیاده روی طولانی مدت بوده است، ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر استان قم نیز با موکب ما همکاری دارند و در اعزام ها از آمبولانس هلال احمر استفاده می‌شود.

عبداللهی با اشاره به نقش موثر هلال احمر در برپایی بخش سخت افزاری موکب و به ویژه انتقال داروها، تصریح کرد: موکب منتظران ظهور امسال برای چهارمین سال متوالی است که دایر شده و الحمدالله امسال با کمک ها و همبستگی که شکل گرفته بسیار بهتر برگزار شده است.

وی گریزی هم به برنامه های فرهنگی موکب زد و گفت: هرچند موکب های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دیگر عمودها مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند اما در موکب منتظران ظهور هم با توجه به هتک حرمت به قرآن کریم برنامه هایی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم افزود: با توجه به اینکه موکب منتظران ظهور یک موکب درمانی است مقرر شد به طور مثال والدینی که به عنوان بیمار به همراه کودکان خود به موکب مراجعه می‌کنند؛ برنامه های فرهنگی و اهدای جوایز برای این کودکان انجام شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1197105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =