زمان آغاز سال تحصیلی جدید مشخص شد

وزیر علوم زمان آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به این‌که اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل این‌که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌وپرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد.

وزیر علوم افزود: همچنین امسال آزمون پذیرش دانشجویان نیز در دو نوبت انجام شد و برای اولین‌بار تأثیر قطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات باید از طریق آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شد بنابراین ورودی‌های جدید را از هفته سوم مهر ماه پذیرش خواهیم کرد.

زلفی گل همچنین ادامه داد: همچنین در این اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها مطلبی را که حتماً تذکر می‌دهم این است که مردم عزیز ما جگرگوشه‌های خود و سرمایه زندگی و فرزندان خود را به ما به امانت می‌سپارند ما بایستی تلاش کنیم امانت‌دار امینی برای آینده‌سازان کشورمان و فرزندان همشهریانمان باشیم.

وی افزود: من قول می‌دهم که تمام تلاشم را انجام دهم تا عزیزان دانشجو در کمال امنیت و آرامش و آسایش بتوانند فعالیت‌های علمی فرهنگی ورزشی هنری خود را پیگیری کنند و از دوران دانشجویی خود نهایت استفاده را برای ارتقای علمی خود و کسب تجربه‌های فرهنگی سیاسی اجتماعی ورزشی داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1197689

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =