جزئیات پروژه ساخت ورزشگاه بزرگ تهران توسط وزیر ورزش تشریح شد

سرپرست وزارت ورزش و جوانان جزئیات پروژه ساخت ورزشگاه بزرگ به مساحت ۲۰ تا ۳۰ هکتار در تهران را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: از حضور  رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در جمع قهرمانان، مدال‌آوران و پیشکسوتان که از سراسر کشور حضور داشتند، تشکر می‌کنم، حضورشان دل‌گرم‌کننده و شوق‌انگیز بود. در این مراسم علاوه بر تجلیل از قهرمانان، بدرقه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی هانگژوی چین هم انجام شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای دیدار پرسپولیس - النصر / تجهیزات VAR تا پایان لیگ قهرمانان آسیا در ایران می‌ماند؟

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در این مراسم برای ساخت یک ورزشگاه بزرگ، اظهار داشت: سال‌های زیادی است که مراسم تجلیل از قهرمانان هر سال در دولت‌های مختلف برگزار می‌شود اما این دیدار یک ویژگی مهم داشت. سال‌ها شاهد این بودیم که ورزشکاران دغدغه ورزشگاهی را داشتند که در پایتخت بتواند همه خواسته‌ها و نیازهای رشته‌های ورزشی را پوشش بدهد. به جز ورزشگاه آزادی که یک ورزشگاه پیر است و بیش از ۵۰ سال از قدمت آن می‌گذرد، فضای دیگری نداریم. در این راستا آقای رئیس جمهور در حضور قهرمانان و پیشکسوتان یک خبر شوق‌انگیز به جامعه ورزش دادند که یک مجموعه ورزشی که در شان ملت و قهرمانان ایران باشد، احداث شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در این مجموعه علاوه بر اینکه یک ورزشگاه خاص فوتبال خواهیم داشت مجموعه سالن‌های تمرینی و مسابقات برای رشته‌های مختلف ورزشی نیز احداث خواهد شد، افزود: این یک خبر مسرت‌بخش بود که البته یک مسیر سخت و طولانی برای ما است. این درخواستی است که جامعه ورزش در دولت‌های مختلف داشته اما در این دوره توسط آقای رئیس جمهور اجابت شد و وظیفه ما در وزارت ورزش است که تمام انرژی و وقت‌مان را بگذاریم تا وارد فاز عملیاتی و اجرایی آن شویم.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، شرایط شروع کار را فراهم می‌کنیم و در فازهای مختلف نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اولین اقدامات صورت گرفته در این رابطه، یادآور شد: پس از پایان جلسه، با همکاران نشست‌هایی را برگزار کردیم و قرار بر این شد در مرحله اول زمینی به مساحت ۲۰ تا ۳۰ هکتار در نقاط مختلف تهران توسط مشاوران و کارشناسان بررسی شود و بهترین مکان به لحاظ دسترسی، فرودگاهی و هتل مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: به محض اینکه این مکان توسط متخصصان امر شناسایی شود با استفاده از نقطه نظرات پیشکسوتان، مسئولان فدراسیون‌ها و مشاوران، سعی می‌کنیم مجموعه‌ای کامل به عنوان یادگار این دولت برای نظام جمهوری اسلامی و ورزش کشورمان ساخته شود.

هاشمی تصریح کرد: دفتر مستقل این کار ایجاد خواهد شد و تمام تمرکز دفتر روی این پروژه ورزشی خواهد بود تا بتوانیم منویات رئیس‌جمهور را اجرایی و دل مردم را شاد کنیم و دغدغه‌ها و نگرانی‌های جامعه ورزش هم برطرف شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: البته کار بسیار بزرگی است و می‌طلبد همه ارکان دولت به کمک مجموعه ورزش کشور بیایند. رئیس جمهور در حضور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید زیادی به تامین بودجه داشتند و البته از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم در این رابطه استفاده خواهیم کرد تا ساخت مجموعه‌ای در خور و شان ملت ایران آغاز شود.

هاشمی اظهار داشت: این یک کار ملی است و همه ارکان دولت باید کمک بدهند.  زاکانی شهردار تهران هم برای کمک اعلام آمادگی کردند و برای شناسایی زمین و تامین زیرساخت‌ها و امکاناتی که شهرداری می‌تواند به کمک ما بیاید، حتما به کمک شهرداری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: به کمک این مجموعه نیاز داریم. مجموعه وزارت راه و شهرسازی هم می‌تواند به کمک ما بیاید. بخش‌های فنی حوزه‌های مختلف دولت نیز باید به ما کمک کنند. در بخش مالی هم سازمان برنامه و بودجه حمایت خواهد کرد. باید واقع‌بینانه نگاه کنیم و استانداردهای لازم برای اتمام پروژه را با تامین اعتبار رعایت کنیم تا این مجموعه ورزشی ساخته و دغدغه جامعه ورزش برطرف شود.

گفتتی است آیت الله رئیسی ۲۰ شهریور ماه در مراسم تجلیل از قهرمانان در ارتباط با طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: پروژه‌ها و سالن‌ها و مجموعه‌های نیمه‌تمام در شهر و روستا فراوان بوده که دو هزار از این طرح ها به نتیجه رسیده و حتما سایر طرح‌ها که تعدادشان زیاد هم است باید به نتیجه برسد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بنای ما بر این نیست که فقط کلنگ‌زنی را دنبال کنیم، اضافه کرد: البته من برای اینکه یک ورزشگاه آبرومند در شان و منزلت قهرمانان ملی که بتوانند میزبان میهمانان خارجی باشند و در تهران شکل بگیرد، کاملا موافق هستم و معتقدم باید این را دنبال کرد و لو اینکه هزینه داشته باشد، اما این نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: ضمن تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمامی که در کشور داریم و باید آن را دنبال کرد این کار را کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان با همکاری بخش‌های مختلف دنبال خواهند کرد. به نظرم ورزشگاه آبرومند در تهران که مرکزیت کشور را دارد، ضرورتی برای همه رشته‌ها و بخش‌ها است که از سوی وزارتخانه دنبال می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه که برای دولت اهمیت دارد به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام است که در کشور به نتیجه قطعی برسد، افزود: تاکید من توجه به ورزش همه آحاد جامعه است به این معنا که ضمن اینکه ورزش آقایان مهم است، ورزش بانوان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1198299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      1 0
      حالا چرا تهران؟ نمی شه امکانات را توزیع کرد در کل ایران ؟
    • محدثه مطهرنیا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      آیا امکان اینکه این ورزشگاه در یکی از شهرستان ها ساخته شود نیست ، باز هم تمرکز در تهران !؟