زلفی‌گل: برنامه‌ای برای تغییر روسای دانشگاه‌ها نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر لازم باشد روسای دانشگاه‌ها را تغییر می‌دهیم، اما فعلا فرد خاصی برای تغییر یا جابجایی مد نظر نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل ضمن بیان این‌مطلب تاکید کرد: از بدو ورود ما به وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیاز بود که کمیته انتصابات داشته باشیم به‌همین منظور کمیته ۹‌نفره‌ای که دو نفر از اعضای آن از وزرای سابق علوم و از افراد بسیار باتجربه و دانشمندان کشور هستند تشکیل شد و در آن افراد صاحب نام و توانمند برای انتخاب به عنوان رئیس دانشگاه را بررسی می‌کنند و پس از اولویت بندی افراد به بنده معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید:

زلفی گل: کار با اساتید حق التدریس دائمی نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: من بر اساس اطلاعاتی که از کمیته انتصابات و همچنین سایر حوزه ها دریافت میکنم گزینه اصلح را به عنوان رئیس دانشگاه، پژوهشگاه و یا پارک علم و فناوری انتخاب میکنم.

دکتر زلفی گل از ارزیابی وضعیت روسای دانشگاه ها توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: روسای دانشگاه ها و سایر مراکز به مرور و سالیانه توسط کمیته انتصابات و دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر لازم باشد روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری را تغییر می دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: فعلا برنامه‌ای برای تغییر روسای دانشگاه‌ها نداریم و افراد خاصی مد نظر تغییر نیست و سعی میکنیم با همین روسای فعلی مسیر خود را پیش ببریم. اگر چه درمواردی برخی روسای دانشگاه ها در میانه کار مشکلات جسمی پیدا میکنند و ما بالاجبار باید جایگزینی برای آنها تعیین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =