آمار مصرف مواد مخدر بین دانشجویان آمریکا، انگلیس و کانادا/ جوانان آمریکایی در صدر مصرف کنندگان

آمار مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان آمریکا، انگلیس و کانادا نشان می‌دهد که مصرف مواد در بین دانشگاهیان آمریکایی ۱۰ درصد بیشتر از سایر جوانان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ورود به دانشگاه برای اغلب دانشجویان با تجربه حس استقلال همراه است. این تجربه می‌تواند هیجان‌انگیز و رهایی‌بخش به نظر برسد؛ اما ممکن است در معرض سواستفاده هم قرار بگیرد. به این معنا که دانشجویان در تعامل با افراد جدید و به دنبال پذیرش در بین همسالان با خطراتی مانند مصرف مواد مخدر و الکل روبرو شوند.

 بیشتر بخوانید:

ماجرای ۲۳ سال اعتیاد تا رهایی

آمارها در آمریکا نشان می‌دهد که دانشجویان کالج یکی از بزرگترین گروه‌های مصرف‌کننده مواد مخدر بوده و در معرض اعتیاد هستند. میزان سومصرف مواد (مواد مخدر و الکل) در بین دانشجویان آمریکا در حال افزایش است. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که ۳۷ درصد دانشجویان کالج به صورت منظم از مواد مخدر غیرقانونی استفاده کرده یا به سوءمصرف الکل مبتلا هستند.

مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان آمریکایی ۱۰ درصد بیشتر از سایر جوانان است

میزان مصرف الکل در بین دانشجویان آمریکا بسیار زیاد است. به طوری که بر اساس بررسی‌ها، ۵۴.۹ درصد از دانشجویان بین ۱۸ تا ۲۲ سال در مدت یک ماه مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند که ۱۰ درصد بیشتر از جوانان غیردانشگاهی در همان سن است.

آمارها نشان می‌دهد که هزار و ۸۲۵ دانشجو در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بر اثر صدمات غیرعمدی ناشی از مصرف الکل، مانند تصادف با موتور جان خود را از دست می‌دهند. همچنین ۶۹۶ هزار دانشجو توسط دانشجوی دیگری که مشروب خورده، مورد حمله قرار گرفته‌اند. ۹۷ هزار دانشجو هم گزارش داده‌اند که تجاوز جنسی ناشی از مصرف الکل را تجربه کرده‌اند. به علاوه، از هر ۴ دانشجو، یک نفر پیامدهای تحصیلی ناشی از نوشیدن الکل مانند غیبت از کلاس، عقب ماندن از کلاس، عملکرد ضعیف در امتحانات و دریافت نمرات پایین‌تر را گزارش کرده است.

نتایج یک مطالعه توسط انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد مصرف الکل و مواد، ارتباط نزدیکی با اضطراب و افسردگی دارد. همچنین ۳۷ درصد از مصرف‌کنندگان الکل و ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان موارد مخدر، حداقل یک بیماری روانی جدی دارند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از ۵.۴ میلیون دانشجوی آمریکا خودشان اعتراف کرده‌اند که حداقل یک بار در ماه مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی، هرچند ماری‌جوانا در بین دانشجویان زیاد است؛ داروهای تجویزی و غیرقانونی محبوبیت بیشتری دارند. مواد مخدر رایجی که در دانشگاه‌های آمریکا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از: الکل، ماری جوانا، داروهای تجویزی، آدرال، ریتالین، آمفتامین‌ها، داروهای OTC، اکستازی، MDMA، ال اس دی، و سایر داروهای توهم زا، کوکائین و هروئین.

۶۰ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر غیرقانونی در کانادا جوانان هستند

مصرف مواد مخدر پرهزینه و خطرناک است. آمارها نشان می‌دهد که کانادا تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۶ میلیارد دلار به دلیل مصرف مواد متضرر شده است؛ چرا که اعتیاد به الکل، نیکوتین و سایر مواد مخدر باعث مشکلات سلامتی و اجتماعی می‌شود و می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد.

استفاده از مواد مخدر در جوانان کانادایی بسیار رایج است. به طوری که جوانان این کشور، درصد بالایی از مصرف‌کنندکان مواد مخدر را تشکیل می‌دهند. در ادامه برخی از آمارهای مصرف مواد برای جوانان در کانادا آمده است؛ ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر غیرقانونی در کانادا بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن دارند. جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله بیشتر از هر گروه سنی دیگری دچار بیماری روانی یا اختلالات مصرف مواد می‌شوند.   

همچنین ۲۳ درصد از دانشجویان استان آنتاریو گزارش داده‌اند که در سال گذشته به آن‌ها مواد مخدر پیشنهاد یا فروخته شده است. الکل (۵۸ درصد)، ماری جوانا (۳۵ درصد)، استفاده غیرتجویزی از مسکن‌ها (۱۷ درصد) و تنباکو (۱۱.۷ درصد) پرمصرف‌ترین مواد مخدر در بین جوانان کانادایی است.

۵۶ درصد دانشجویان انگلیسی مواد مخدر را امتحان کرده‌اند

مرگ تعدادی دانشجوی انگلیسی به دلیل مصرف مواد مخدر مسئولان این کشور را به فکر یافتن راهکاری برای نجات جان جوانان انداخت. آمارها از انگلستان نشان می‌دهد که تقریبا یک نفر از هر پنج نفر (۲۱ درصد) از بزرگسالان جوان ۱۶ تا ۲۴ ساله در سال گذشته که مجموعا ۱.۳ میلیون نفر هستند، یک داروی غیرقانونی مصرف کرده بودند. در حالی که این آمار در بین بزرگسالات ۱۶ تا ۵۹ ساله، یک نفر از هر ۱۱ نفر (۹.۴ درصد) است.

حشیش رایج‌ترین ماده مخدری است که جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله انگلیسی مصرف می‌کنند. کارشناسان معتقدند که دانشجوی با شروع تحصیل در دانشگاه برای اولین بار زندگی دور از خانه را تجربه می‌کنند و معمولا در این دوره برای تجربه به سراغ مواد مخدر می‌روند.

یک نظرسنجی ملی از ۲ هزار و ۸۱۰ دانشجو در سال ۲۰۱۸ انگلستان بیان می‌کند که ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، مواد مخدر مصرف کرده‌اند و ۳۹ درصد آن‌ها در حال حاضر هم مصرف‌کننده مواد هستند.    

انتهای پیام/

کد خبر: 1198810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =