دروس معارف دانشگاهی در طرح تحول بازنگری می‌شوند

معاون آموزشی وزیر علوم از بازنگری دروس معارف دانشگاهی در طرح تحول خبر داد.

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازنگری دروس معارف دانشگاهی اظهار کرد: در برنامه طرح تحول به تحول در دروس معارف شامل تغییر سرفصل‌ها و نحوه ارائه دروس توجه شده است.

بیشتر بخوانید:

حذف ۳ هزار کدرشته از دفترچه‌های کنکورهای سراسری و ارشد

وی افزود: جزئیات دروس معارف از سوی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. برنامه تحول دروس معارف در حال بررسی است.

عموعابدینی در پاسخ به انتقادات برخی استادان و دانشجویان که دروس معارف را ایدئولوژی‌زده توصیف کرده‌اند، گفت: من این انتقاد را نشنیده‌ام. به هر حال، برای تدوین محتوای هر درسی کارهای کارشناسی بسیاری انجام شده است. این دروس باید هر پنج سال یک بار بازنگری شوند و هم‌اکنون هم در مرحله بازنگری هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: بدون شک دروس معارف با توجه به شرایط روز جامعه بازنگری خواهند شد. این بازنگری‌ها همیشه انجام شده و این ادعا که دروس سال‌هاست بازنگری نشده‌اند، درست نیست. من وقتی سیر تغییرات دروس را بررسی می‌کنم، متوجه انجام بازنگری‌ها می‌شوم؛ چرا که برخی از محتواها و برخی از منابع تغییر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تغییراتی که قرار است در دروس معارف انجام شود، تحولی بوده و بر مبنای نیاز روز جامعه و جوانان صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری سال گذشته در مراسم رونمایی از ۱۰ اثر علمی در گروه معارف اسلامی، گفته بود: سالها شاهد تحول در حوزه معارف و دروس معارف نبوده‌ایم. ۱۷ سال است دروس معارف مورد بازنگری صورت نگرفته بود. اساتید و دانشجویان بارها از نهاد رهبری درخواست کرده‌ بودند که این دروس مورد بازنگری قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =