طوفان در سیستان و بلوچستان / ۱۶۳۲ نفر راهی مراکز درمانی شدند

در نخستین روز پاییز سرعت طوفان در زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید و شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / افزایش ابر و رگبار پراکنده در اغلب مناطق کشور

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: مطابق با هشدار صادر شده سطح نارنجی شماره ۲۲، تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان را خواهیم داشت.

حیدری ادامه داد: همچنین در نوار شرقی و غرب استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و همچنین خودداری از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش دیگر توصیه‌های مهم ما به مردم است.

طوفان پرواز زابل را لغو کرد

رییس فرودگاه زابل اعلام کرد به دلیل وقوع طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز تهران -زابل و بالعکس لغو شد.

مدارس و ادارات سیستان فردا تعطیل است

بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان گردوخاک و افزایش ریزگردها امروز شنبه مورخ یک مهرماه مدارس، ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به‌جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان تعطیل است.

طوفان سیستان ۱۶۳۲ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی وقوع طوفان گردوخاک در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان از ۲۸ شهریورماه تا صبح امروز یک هزار و ۶۳۲ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه و سه نفر نیز تاکنون به دلیل کاهش میدان دید و تصادف فوت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۱۱۱ نفر بستری و مابقی پس از دریافت خدمات سرپایی مرخص شده‌اند. مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

انتهای پیام/

کد خبر: 1199195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =