آغاز عملیات بازسازی واحدهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات بازسازی واحدهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان با تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات وارد مرحله اجرا شده و از برنامه دولت برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره ۳۵۰ میلیون تومانی به واحدهای تخریب شده و پرداخت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مالکان واحدهای آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مجید جودی در خصوص ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک، اظهار کرد: با توجه به حجم بارندگی که در منطقه رخ داد و در یکصد سال اخیر بی‌سابقه بود پیش‌بینی خسارت‌های گسترده‌تر در استان شده بود، اما با توجه به آنکه در سال‌های گذشته ۶۰ درصد واحدهای مسکونی جنوب سیستان و بلوچستان نوسازی و مقاوم‌سازی شد که این میزان مقاوم سازی ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است؛ میزان خسارت به واحدهای مسکونی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

خسارت ۷۰۰۰ میلیونی سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: عمدتا واحدهایی که تحت‌تاثیر بارندگی‌ها قرار گرفتند خانه‌های خشت و گلی بودند و طبق ارزیابی‌ها، حدود ۵۵۴ واحد احداثی و حدود ۲ هزار واحد نیازمند تعمیرات در مناطق سیل‌زده شناسایی شد.

وی توضیح داد: برای واحدهای احداثی برنامه‌ریزی شده است تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به ازای هر واحد تخصیص یابد. همچنین میزان تسهیلات بلاعوض برای هر واحد نیز ۸۰ میلیون تومان است که به زودی در دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

جودی توضیح داد: عملا پرداخت تسهیلات با تشکیل پرونده‌ها از امروز در مناطق سیل‌زده از محل منابع بنیاد مسکن آغاز شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر مصوبه دولت نشده و عملیات بازسازی آغاز شده است. با مصوبه و ابلاغ پرداخت تسهیلات از سوی دولت عملیات بازسازی سرعت بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =