پیش‌بینی‌ قیمت طلا و سکه در ۶ ماه دوم سال / نگاه سرمایه‌ای به طلا اشتباه است

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت طلا و سکه در ۶ ماه دوم سال، همین کانال فعلی را با نوسانات جزئی طی کند.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت انس جهانی است که اخیرا نوسانی نداشته است. البته در ایران نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سکه می‌گذارد که امروزه کاهش نرخ ارز سبب افت قیمت طلا و سکه نیز شده است.

بیشتر بخوانید:

شکست ثبات قیمت دلار تا پایان سال / آزادسازی منابع ارزی تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه ندارد

وی در ادامه بیان کرد: موضوعات اخیر سیاسی در کشور از جمله پول‌های آزاد شده ایران از کره جنوبی و بحث ارتباط میان ایران و آمریکا این بازار را تحت تاثیر قرار داده است. در گذشته نیز در اقتصاد کشور تجربه داشتیم که به دلیل برقراری ارتباط قیمت دلار افت شدیدی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نگاه سرمایه‌ای مردم به بازار طلا و سکه،‌ گفت: ثبات اقتصادی در بازار سرمایه سبب کاهش نگاه سرمایه‌ای افراد به بازار طلا و سکه می‌شود که همین موضوع به دلیل کاهش تقاضا در این بازار تاثیر گذار خواهد بود.

وی درباره آینده بازار طلا و سکه در ۶ ماه باقی مانده از سال جاری، عنوان کرد: قیمت طلا و سکه این روزها در حال نوسان و به حداقل قیمت خود در یک ماه اخیر رسیده است و پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال قیمت طلا و سکه همین کانال فعلی با نوسانات جزئی را امتحان کند.

نصیری توصیه کرد: بازار طلا و سکه در حال حاضر برای سرمایه گذاری مناسب نیست و بهتر است افراد با نگاه مصرفی به سمت این بازار حرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =