عراق: توافق امنیتی با ایران دستاوردها و نتایج بی‌سابقه‌ای برای بغداد داشت

رئیس شورای امنیت ملی عراق گفت که توافق امنیتی با ایران دستاوردها و نتایج بی سابقه ای برای بغداد داشت و عراق اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدید و خطری متوجه همسایگانش شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق گفت که نتایج به دست آمده از توافق امنیتی با ایران، از سال ۱۹۹۱ محقق نشده بود.

بیشتر بخوانید:

مقام عراقی: مخالفان ایران را از مرزهای مشترک دور کرده‌ایم

او گفت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با دقت روند اجرای توافق امنیتی با ایران را پیگیری می‌کند. اعرجی گفت که عراق متعهد به امنیت ایران بوده و هرگز اجازه نخواهد داد خاکش به جای پایی برای برهم زدن ثبات هیچ یک از کشورهای همسایه تبدیل شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق گفت که بغداد به اجرای همه بندهای توافق امنیتی با ایران ادامه خواهد داد. خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که کمیته عالی اجرای توافق امنیتی عراق-ایران با همتای ایرانی خود در تهران دیدار کرده است.

اعرجی دیروز یکشنبه در رأس هئیتی امنیتی وارد تهران شد تا اجرای مفاد توافق امنیتی بین تهران و بغداد را بررسی کنند. این توافق امسال به امضای طرفین رسید و عراق متعهد شد که تا ۲۸ شهریور عناصر تروریست و ضد انقلاب را از مرزهای ایران دور کرده و آن‌ها را خلع سلاح کند که بنا به گفته مقامات کشورمان این توافق به صورت کامل اجرا نشده و نیاز است که بغداد تلاش بیشتری برای اجرای آن کند.

قاسم الاعرجی دیروز با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه توافقنامه امنیتی میان دو کشور تضمین‌کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه‌های ناامن‌کننده در دو کشور و منطقه است، بر اجرای دقیق و کامل این توافق‌نامه تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =