وزیر خارجه سابق آمریکا: ایران در مقایسه با زمان دولت پیشین واشنگتن قوی‌تر شده است

وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن اذعان به از بین رفتن بازدارندگی واشنگتن در برابر روسیه، گفت که ایران اکنون در مقایسه با زمان دولت پیشین واشنگتن قوی‌تر و ثروتمندتر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا امروز (دوشنبه) اذعان کرد که قدرت بازدارندگی همه‌جانبه واشنگتن در برابر مسکو کاملا از بین رفته است.

بیشتر بخوانید:

رسانه آمریکایی: ایران یک قدرت هسته‌ای است

پامپئو در مصاحبه با روزنامه یونانی «کاثمیرینی» گفت که آمریکا به دلیل جنگ اوکراین ضعیف شده و قدرت بازدارندگی خود را در برابر روسیه از دست داده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «آمریکا با حمله [روسیه] به اوکراین تضعیف شد، ما قدرت بازدارندگی خود را در برابر پوتین و اوکراینی‌ها از دست دادیم و همین امر باعث شد [وضع] اروپایی‌ها و هر یک از ما هم بدتر شود».

وزیر خارجه سابق آمریکا که برای حضور در اولین مجمع سرمایه گذاری مدیترانه‌ای آمریکا به آتن سفر کرده، به انتقاد از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی کشورش پرداخته و گفت که از زمان روی کار آمدن بایدن، جهان به مکانی بسیار ناامن تبدیل شده است.

پامپئو درباره سیاست‌ها و رویکردهای دولت کنونی آمریکا در قبال ایران، به روزنامه کاثیمرینی تصریح کرد: «دولت ایران اکنون نسبت به زمانی که ما کنار رفتیم بسیار ثروتمندتر و قدرتمندتر است».

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و شهروندان همه متحدان واشنگتن اکنون در سراسر جهان در خطر هستند، ادامه داد: «سیزده آمریکایی در افغانستان جان باختند که یکی از بزرگترین شکست‌ها در حفاظت از شهروندان ما در تاریخ اخیر است».

این سیاستمدار آمریکایی همچنین افزود: «دوستان و شرکای ما در خاورمیانه، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس احساس می‌کنند که رها شده‌اند. حزب کمونیست چین نیز جسورتر شده و به شیوه‌های بی‌سابقه‌ای برای جنگ اقتصادی و نظامی آماده می‌شود».

پیش از این نیز اندیشکده آمریکایی «مرکز منافع ملی» با انتشار یک یادداشت نوشت «متاسفانه» ایران یک قدرت هسته‌ای است و کاخ سفید در حال پذیرش این واقعیت است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1200550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =