نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش، نگاه مهارتی است

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: شاخص های امروز دنیای کسب و کار در جهان، مهارت آموزی را به عنوان پایه اساسی در اشتغال تلقی می کند و در واقع اشتغال و تولید بدون مهارت به روزرسانی شده دارای بهره وری لازم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، سیدرحیم صانعی فرد در دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، افزود: استادان دانشگاه با مهارت آموزی و فاصله گرفتن از صرفا آموزش های روزمره، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کنند.

وی یکی از اهداف تربیت دانشجویان دکتری را تامین نیروی انسانی نظام آموزش عالی و به عبارتی تربیت استادان آینده دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی از آموزش دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه را حضور در فرآیند آموزشی به عنوان دستیاران آموزشی  لحاظ می‌کند.

نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش، نگاه مهارتی است

صانعی فرد ارتقای مهارت‌های مدرسی دانشجویان با هدف ارتقای کیفیت فعالیت آموزشی آتی، توان‌افزایی تخصصی دانشجویان در تدریس و سرمایه گذاری در حوزه نیروی‌انسانی مستعد را از اهداف طرح دستیاران آموزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: روند آموزش در دانشگاه با حضور دستیاران آموزشی که جایگزین اساتید حق التدریس هستند بهبود می‌یابد.

وی در ادامه به بیان برخی قوانین و مقررات در خصوص تدریس اساتید در کلاس های درسی پرداخت و جلسه با پرسش و پاسخ دستیاران آموزشی ادامه پیدا کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد تحول درونی در دانشجویان توسط اساتید عنوان کرد: استادان دانشگاه امید را در دل جوانان و دانشجویان زنده کرده و آنان را به ادامه تحصیل تشویق کنند.

نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش، نگاه مهارتی است

حجت الاسلام سجاد بیگی خاطرنشان کرد: تقویت امید و توسعه سرمایه اجتماعی در جامعه باعث می شود تا کشوری با مردمان شاد، سرزنده و موفق داشته باشیم که حس مسئولیت پذیری و تعهد مدنی در آن ها تقویت شده به نحوی که با درونی کردن ارزش ها و هنجارهای مشترک و ملی در جهت منافع عمومی حرکت می کنند و امروز این مهم بیش از هر قشری بر دوش استادان دانشگاه و امیدآفرینی آنان در جوانان است.

وی در ادامه عنوان کرد: وجود پیامبر(ص) برای گناهکاران هم موجب رحمت بود زیرا مهم‌ترین ویژگی ایشان حریص بودن جهت هدایت بندگان خدا به راه راست بود، لذا استادان دانشگاه نیز به تاسی از پیامبر گرامی اسلام نسبت به هدایت و علم آموزی دانشجویان خود حریص باشند.

بیگی با بیان اینکه ضروری است استادان دانشگاه با دقت در رفتار و عملکرد خود، جوانان را شیفته برخود و تدریس خود کنند افزود: استاد باید در گام نخست در زمینه های مختلف خود را تغییر و ارتقا دهد تا حضور در کلاس برای دانشجویان تاثیرگذار شود.

وی اذعان کرد: استادان دانشگاه برای نفوذ در دل جوانان که آینده سازان میهن اسلامی هستند دو صفت رئوف و رحیم بودن را همواره در برخودهای خود با دانشجویان به کار گیرند و از رفتارهایی که موجب دلسرد شدن جوانان از تحصیل و نا امیدی می‌شوند بپرهیزند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی خواستار عمل به ۳ اصل تربیتی اعتدال، تدرج و اصل تسهیل پیامبر گرامی اسلام از سوی استادان دانشگاه در کلاس های درسی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1200808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =