طرح توزیع مویرگی در سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد میبد اجرا می‌شود/ پیش‌بینی درآمد سالانه ۱۰ میلیارد تومان

سرپرست سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با اشاره به درآمد سالیانه ۵۰۰ میلیون تومان در این سرا، گفت: با اجرای طرح توزیع مویرگی سرامیک در ایران و بر اساس طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در سال اول یک‌میلیارد تومان و برای سال‌های بعدی تا سالانه ۱۰میلیارد تومان پیش‌بینی درآمدی داریم.

حمیدرضا عابدینی؛ سرپرست سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت‌های بومی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان میبد در مجاورت شهرک صنعتی جهان آباد قرار گرفته است که این شهرک تولید بالغ بر ۵۰درصد سرامیک ایران را بر عهده دارد و داخل این شهرک نیز بالای ۶۰کارخانه سرامیک و صنایع وابسته وجود دارد.  

بیشتر بخوانید: 

سرای نوآوری سرامیک در دانشگاه آزاد اسلامی میبد راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه در داخل استان یزد نیز ۱۷۳ مجوز صنعت سرامیک و ۱۱۰ شرکت فعال در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه خودم به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه ۲۰سال سابقه کار در زمینه صنعت سرامیک دارم و بر همین اساس ظرفیت‌ها و نظریه های صنعت سرامیک را در آن زمان با معاون پژوهشی وقت مطرح کردم و در نهایت نامه راه‌اندازی اولیه سرای نوآوری سرامیک را کسب کردیم.

عابدینی با اشاره به اینکه کار در این سرا را با حدود ۳۵ ایده اولیه در تابستان سال ۹۸ آغاز کردیم، افزود: پس از راه‌اندازی اولیه به مراحل طرح تجاری و برندسازی پرداختیم و یک سال و نیم بعد یعنی در سال ۱۴۰۰ تاییدیه نهایی سرا را دریافت و کار را به صورت رسمی آغاز کردیم.

وی مرکز سرامیک ایران را شهر میبد معرفی و خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی جهان آباد میبد خواهرخوانده شهر ساسولو ایتالیا به عنوان مرکز سرامیک این کشور است و با توجه به اینکه صنعت سرامیک یک صنعت بومی در منطقه محسوب می‌شود و نیز با توجه به ظرفیت‌های منطقه پیشنهاد راه‌اندازی سرا را مطرح کردیم.

اجرای طرح برگشت آب دستگاه‌های اسپری درایر در کارخانه‌های کاشی/ یک درصد از فروش به سرای نوآوری میبد تعلق می‌گیرد 

سرپرست سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، اضافه کرد: در مرحله اول و در زمستان سال ۱۴۰۰ موفق به برگزاری یک ایده‌شو شدیم و ایده های متنوعی در این همایش در زمینه کاشی و سرامیک مطرح شد که سه ایده در مرکز استان برگزیده و در نهایت یکی از ایده ها وارد نمایشگاه امید تهران در فاز فرآیند برگشت آب دستگاه‌های اسپری درایر کارخانه کاشی شد که پس از بازگشت به میبد این تیم کار را در یکی از کارخانه‌ها آغاز کردند و این کار هم در مراحل نهایی است.

وی تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شده که یک درصد از قرارداد فروش به سرآی نوآوری کاشی و سرامیک میبد برای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی بعدی تعلق بگیرد.

عابدینی با اشاره به امضای تفاهم نامه های مختلف با گروه های شهرک صنعتی جهان آباد، بیان کرد: با توجه به اینکه ما در سرای نوآوری میبد دارای یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بزرگ هستیم اکثر آزمایشات این گروه‌ها در زمینه مواد اولیه در این مرکز انجام میشود و پرسنل ما در این مرکز به صورت سه شیفته مشغول به کار هستند.

انجام آزمایشات مواد اولیه شرکت‌های صنعتی در مرکز آزمایشگاهی واحد میبد/ درآمدزایی ۴۵۰ میلیون تومانی 

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۱ مبلغی بالغ بر ۴۵۳ میلیون تومان از طریق این مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی درآمدزایی صورت گرفته است، ادامه داد: برای همکاری با استاندارد در زمینه تست‌های داخل بازار هم از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کردیم ضمن اینکه چندین دوره آموزشی هم در زمینه علوم فرآیندی سرامیک و علوم بالادستی همچون حقوق کار، مدیریت، دارایی، مالیات و...  برگزار کردیم.

سرپرست سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با اشاره به ارائه طرح توزیع مویرگی سرامیک در ایران، تصریح کرد: طبق این طرح مقرر شده که یک نرم افزار و پلنی در واحد دانشگاه آزاد ایجاد شود و پس از بررسی‌ها توافق شد که در سایت خود دانشگاه محلی را به ما اختصاص دهند تا بتوانیم این ایده را به نمایش بگذاریم و درخواست‌ها در این محل ثبت شود و در واقع کار توزیع از تولیدکننده به مصرف کننده را به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح در سال اول که احتمالا ۱۴۰۳ خواهد بود؛ حدود یک میلیارد تومان و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برای سالهای بعدی حدود ۱۰میلیارد تومان در سال به ارزش ریالی امروز است.

عابدینی با اشاره به درآمد سالیانه ۵۰۰ میلیون تومان در سرای نوآوری سرامیک میبد، اضافه کرد: مدیران تعدادی از کارخانه های کشور که به دنبال راه اندازی خانه خلاق سرامیک بودند با توجه به اینکه خانه خلاق همان معنای تحت اللفظی سرای سرامیک بود با نظر رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ما معرفی شدند و طی جلساتی یک شرکت مشترک ایجاد کردیم و مقرر شده در این شرکت مشترک ۵۰ درصد سهام برای سرای نوآوری سرامیک میبد و ۵۰درصد دیگر برای خانه خلاق سرامیک باشد.

استقرار ۴ تیم تحقیقاتی در سرای نوآوری سرامیک میبد 

وی با اشاره به ایجاد ۴ تیم تحقیقاتی در سرای نوآوری کاشی و سرامیک میبد، افزود: در حال حاضر فعلا یک شرکت در سرا مستقر شده است و حدود ۱۷ پژوهشگر نیز حضور دارند.

عابدینی با بیان اینکه هر چند تا کنون اقدامات خوبی در زمینه دانش‌بنیان‌ها صورت گرفته است اما هنوز آن ارزش و اهمیتی که باید به افرادی که در این زمینه کار می‌کنند داده شود وجود ندارد، تصریح کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا ساعت های غیرفعال اعضای هیئت علمی را به شیوه‌های مختلف به ساعت فعال تبدیل کنیم به طور مثال از آنان در صنایع بهره مند شویم که اگر عملی شود ما میتوانیم در دانشگاه آزاد از دانشجومحور به پژوهش محور یا صنعت محور شیفت کنیم.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1201161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =