جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟/ سکه نزدیک به ۳۲ میلیون تومان

کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت سکه و طلا تابع انس جهانی و نرخ ارز است که اگر این دو متغیر حرکت مثبت داشته باشد انعکاس آن در بازار طلا و سکه مشاهده می‌شود.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: اثر مستقیم تنش‌های چند روز اخیر در خاورمیانه و جنگ‌میان فلسطین و اسرائیل یکی از دلایل اصلی تغییر انس طلای جهانی و افزایش قیمت دلار بوده و هم اکنون دلار تحت تاثیر این تنش‌ها در کانال ۵۳ هزار تومان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

قیمت دلار به ۵۳ هزار تومان نزدیک شد / تاثیر منفی جنگ حماس و اسرائیل بر بازار ارز

کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت سکه و طلا تابع انس جهانی و نرخ ارز است که اگر این دو متغیر حرکت مثبت داشته باشد انعکاس آن در بازار طلا و سکه نیز مشاهده می‌شود. پایدار بودن این روند صعودی بستگی به ادامه تنش‌های نظامی و سیاسی دارد که معمولا طبق تجربه‌ این تنش‌ها ناپایدار و گذارا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی این تنش‌ها کار آسانی نیست، تصریح کرد: جهش مثبت در بازار طلا و سکه ادامه‌دار نخواهد بود مگر اینکه این تنش‌ها پایدار بماند.

آقابزرگی درباره حباب سکه تصریح کرد: حباب سکه بستگی به نرخ ارز دارد، در حال حاضر انتظارات تورمی این حباب را تعیین می‌کند، بنابراین این حباب که ما از آن یاد می‌کنیم قیمت کاذب نیست بلکه بهایی است که بر اساس انتظارات تورمی تعیین می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه توصیه کرد: خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری بر اساس سوابق گذشته در بلند مدت ۵ تا ۱۵ سال می‌تواند بازدهی خوب و نقد شوندگی بالایی برای سرمایه گذاری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، قیمت طلا و سکه امروز اوج گرفت و  به ۳۱,۸۰۰,۰۰۰  تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش قابل توجهی داشته است؛ همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز دو میلیون و پانصد و چهارده هزار و دویست  تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۳.۹۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =