تاثیر قطره‌چکانی واردات بر راکد ماندن بازار خودرو / تنها راهکار، واردات خودروهای دست دوم است

کارشناس خودرو گفت: تنها راهکار مناسب برای بهبود بازار خودرو، واردات خودروهای دست دوم است و تمام کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه که وضع بهتری از ما دارند نسبت به این کار اقدام می‌کنند.

سپهر زنگنه کارشناس خودرو، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با ارزیابی روند اخیر بازار خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو کشور راکد است و مردم همچنان منتظر واردات هستند که روند این واردات نیز به صورت قطره‌چکانی پیش می‌رود، به‌عنوان مثال در سامانه یکپارچه، خریداران منتظر را همچنان امیدوار نگه می‌دارند و خبری از خودرو نیست، متاسفانه داده‌ای که نشان دهد این مسئله خوب پیش می‌رود یا خیر، به دست مردم نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: 

۸ خودروی وارداتی جدید در سامانه یکپارچه + عکس

وی در ادامه افزود: اگر نوسانات قیمت ارز ادامه پیدا کند، شاهد رونق و تورم توأمان بازار هستیم زیرا در این بین ارز موتور محرک است.

زنگنه با اشاره به تاثیر واردات بر راکد ماندن بازار خودرو، عنوان کرد: واردات در راکد کردن بازار خودرو تنها ۳۰ یا ۴۰درصد تاثیر داشته و مهم‌تر از واردات که بر این بازار تاثیر ۶۰ تا۷۰درصدی داشته کاهش نوسانات ارزی بوده است که در این میان، ارز در همان بازه ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان مانده و دولت توانسته آن را حفظ کند.

کارشناس خودرو همچنین در واکنش به صحبت‌های اخیر علی آبادی، وزیر صمت مبنی بر قیمت‌گذاری خودرو توسط وزارت صمت، بیان کرد: اصل ماجرا مسائل کلان است و خریداران یا دلالان به اینکه کدام نهاد مسئول است هیچ توجهی ندارند و هدف اصلی آن‌ها فقط کسب درآمد است.

وی ادامه داد: در این میان شورای رقابت کار خود را درست انجام نمی‌دهد، زیرا با توجه به اسمی که دارد باید درست رقابت کند اما در حال حاضر ما افزایش رقابتی از این شورا نمی‌بینیم و صرفا قیمت‌گذاری دستوری صورت می‌گیرد، آن هم در شرایطی که هر دو خودروساز بزرگ کشور زیان‌ده هستند و زیان خود را از خزانه تامین می‌کنند که این امر موجب تورم می‌شود.

کارشناس خودرو در پایان با ارائه راهکار مناسب برای بهبود بازار خودرو کشور عنوان کرد: تنها راهکار مناسب، واردات خودروهای دست دوم است و تمام کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه که وضع بهتری هم از ما دارند نسبت به این کار اقدام می‌کنند، چرا که واردات خودروی دست دوم امری مجاز بوده و تعرفه آن نیز کم است.

کارآموز خبرنگاری: نسترن تقی‌زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1201952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =