آئین‌نامه ارتقای اساتید ماه آینده به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آئین نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، درباره آخرین وضعیت اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اصلاح آئین نامه ارتقا جدید نیست؛ چرا که ایشان چندین بار چنین مطالبه‌ای را از مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های آموزش عالی برای طراحی و ریل گذاری حرکت علمی کشور و استادان دانشگاه داشته اند.

بیشتر بخوانید:

تحریم؛ مانع پرداخت بدهی ایران به پایگاه‌های علمی

وی افزود: مطالبات رهبری در راستای حرکت پژوهش کشور و تلاش‌های علمی دانشمندان و تحقیقات دانشگاه‌های کشور معطوف به حل نیازهای جامعه تاکید شده است.

رستمی تصریح کرد: مطالبه رهبری در کنار حفظ رقابت علمی و حضور در کشورهای تولید کننده دانش در دنیا و مرجعیت علمی معنای خاصی را به گوش دانشگاهیان می‌رساند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: پس از مطالبات رهبری در زمینه اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید، دستگاه‌های اجرایی آموزش عالی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری برای تسریع در آئین نامه اقداماتی را انجام داده اند، در حال حاضر ۲ تا ۳ آئین نامه نمونه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که مجموع آن‌ها منجر به آئین نامه مناسب با حفظ شتاب رقابت علمی و مرجعیت علمی می‌شود و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها را در راستای ریل نیازهای کشور و ارتباط با مسائل جامعه طراحی می‌کند.

رستمی اضافه کرد: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آئین نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =