مرکز رشد دانشگاه آزاد اهواز در بصره راه‌اندازی می‌شود/ تحصیل ۲ هزار دانشجوی خارجی در واحدهای استان خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از مرکز رشد دانشگاه آزاد اهواز در بصره خبر داد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی و عمدتا از کشورهای عراق افغانستان وچین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی که صراحتا در سند تحول و تعالی هم بر آن تأکید شده موضوع «مرجعیت علمی» است.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت جذب ۶ هزار نفر در طرح پویش استان خوزستان/ هزار دانشجو در فاز اول وارد بازار کار می‌شوند

وی ادامه داد: در بحث مرجعیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید جایگاه بین‌المللی خود را بیابد و لازمه این مهم هم این است که دانشگاه آزاد در راستای بین‌المللی سازی گام بردارد.

افروس پیگیری‌ها برای چندزبانه کردن وبسایت‌ها، پایگاه‌سازی، کیفی‌سازی پایان‌نامه‌ها و انتشارات علمی، به‌روزرسانی کتابخانه دیجیتال و... را نویدبخش گام‌های موثر دانشگاه آزاد اسلامی در راستای بین‌المللی سازی دانست.

وی با تاکید بر اینکه بین‌المللی سازی الهام بخشی دانشگاه را به همراه خواهد داشت، افزود: تمامی دانشجویان خارجی که در واحدهای دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند می‌توانند سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای خود باشند.

مرکز رشد دانشگاه آزاد اهواز در بصره راه‌اندازی می‌شود/تحصیل بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی در استان خوزستان

افروس ایجاد مراکز تحقیقاتی، فرصت‌های مطالعاتی، تبادل استاد و دانشجو و نشریات بین‌المللی مشترک را از دیگر عوامل موثر در بین‌المللی سازی دانشگاه عنوان کرد و گفت: هفته گذشته در واحد اهواز تفاهم نامه جامع آموزشی و پژوهشی و ایجاد یک مرکز رشد علم و فناوری در دانشگاه بصره به امضا رسید.

وی ادامه داد: مقرر شده به زودی دفتر آموزش زبان فارسی و جذب دانشجوی خارجی هم در دانشگاه بصره فعال شود ضمن اینکه با کشور عمان هم در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم دفتر مشابهی را هم در صلاله عمان راه اندازی کنیم.

دفتر آموزش زبان فارسی و جذب دانشجوی خارجی دانشگاه آزاد در عمان و بصره راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در سفری که به بصره داشتیم مقرر شد تا پیش از انجام اقدامات لازم برای راه اندازی مرکز رشد، آزمایشگاه مشترک با دانشگاه بصره ایجاد تا مرحله به مرحله زمینه های همکاری فراهم شود.

وی تحریم‌های مالی را از جمله چالش‌های دانشگاه‌ها در مسیر بین المللی سازی دانست و افزود: با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و نیز دفاتر مشترک میتوان تا حد زیادی بر مشکلات این حوزه فائق آمد.

افروس با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان امسال به عنوان دانشگاه برتر بسته فناوری نوآوری و کارآفرینی معرفی شد، اضافه کرد: برای ساخت تجهیزات و موضوعاتی از این قبیل ما نیاز به برندسازی و استانداردسازی بین المللی داریم که مسائلی همچون تحریم ها کار را دشوار میسازد اما از طریق شرکت های مشترک قابل حل است.

وی بر ضرورت توجه به نظام‌های رتبه‌بندی در مسیر بین المللی سازی و توسعه گردشگری علمی تأکید و تصریح کرد: مقرر شده ساخت سه محصول مشترک با دانشگاه بصره نیز آغاز شود که روند اجرایی کار به عزم و اراده طرفین وابسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =