روش‌هایی برای افزایش زیبایی پوست در خانه

روش های مختلفی برای زیبایی در منزل وجود دارد. برخی از این روش نیاز به محصولات زیبایی و برخی نیاز به خرید دستگاه های زیبایی خانگی دارند. در ادامه با برخی از روش های رایج زیبایی پوست آشنا خواهید شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیر شدن پوست، فرآیندی طبیعی می باشد که هیچ راه گریزی از آن نیست؛ به قول قدیمیها، شتری است که در خانه همه می خوابد. ولی می‌ توان این روند را با مراقبت کردن و استفاده از انواع روش های زیبایی پوست به تعویق انداخت. ولی همیشه افزایش سن باعث پیر یا شکننده شدن پوست نمی شود؛ بلکه سبک زندگی ناسالم، آلودگی هوا، نفوذ اشعه های مضر خورشید، سیگار کشیدن و غیره هم به پوشش بیرونی بدن آسیب های زیادی وارد می کنند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با فواید و مضرات کرم موبر

همه ما می دانیم که پیشگیری از درمان کردن بهتر است؛ پس به متن زیر توجه کنید تا زیبایی پوست خود را پیش از این که کار به جاهای باریک بکشه، تضمین نمایید.

روش‌های جوانسازی پوست در منزل با مواد طبیعی

آشنایی با راه و روش‌ های جوانسازی و زیبایی پوست در منزل به شما کمک می‌ کند روند پیری پوستتان به تعویق بیفتد و از صورتی صاف لذت ببرید. مسلما برای همه مقدور نیست هر ماه به مراکز زیبایی بروند و مراقبت‌ های پوستی لازم را برای خود انجام دهند. اما روش‌ های بسیاری برای تحریک کلاژن سازی صورت و جوانسازی در منزل وجود دارد که بسیار هم موثر هستند. در این تیتر با بهترین ماسک های جوان سازی پوست آشنا می شوید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ماسکی بسیار موثر و البته ارزان قیمت است که می توان از آن برای حذف التهابات، آبرسانی و زیبایی پوست استفاده می شود. به طور کلی، آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان‌ است که باعث جوانسازی پوست می شود و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. مراحل تولید ماسک آلوئه ورا به این صورت است که:

در ابتدا برگ تازه آلوئه ورا را برداشته، پوستش را جدا کنید و حدودا ۲ قاشق غذاخوری کامل از ژل آن را بردارید.
یک قاشق چای خوری کوچک آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری محتویات ویتامین E را با ۱ قاشق عسل ترکیب نمایید.
این ماسک را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست بگذارید و پس از آن صورتتان را با آب بشویید.

ماسک خیار

خیار، سرشار از ویتامین A ،C و حتی آنتی اکسیدان می باشد که با استفاده از ماسکش می‌توان پوست را آبرسانی و روشن کرد. حتی ماسک خیار به از بین بردن چروک یا التهابات پوستی هم کمک زیادی کند. مراحل ساخت ماسک خیار برای آبرسانی و زیبایی به صورت زیر است.

در ابتدا، خیار را نصف کرده و با رنده، ریز کنید.
یک لیوان ماست به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید.
ماسک را به صورت و گردنتان بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک تخم مرغ

استفاده کردن از تخم مرغ به عنوان یک ماسک خانگی، تاثیر زیادی بر روی زیبایی پوست آقایان و بانوان دارد. تخم مرغ از بروز چین و چروک جلوگیری می کند و پوست را جوان‌ تر خواهد کرد.

نکته: اگر پوستتان خشک است فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید. ولی اگر پوست چربی دارید، می توانید از سفیده تخم مرغ، لیمو و عسل به عنوان ماسک استفاده نمایید. پوست های نرمال هم می‌ توانند تمامی تخم مرغ را برای درست کردن ماسک به کار ببرند. مراحل تولید ماسک تخم مرغ به شرح زیر است.

پوست صورتتان را تمیز کنید.
سپس تخم مرغ را هم بزنید و صبر کنید تا خودش را به خوبی بگیرد.
ماسک را بر روی صورتتان قرار دهید و بعد از حدودا ۳۰ دقیقه آن را با بشویید.

ماسک موز

موز، ویتامین و مواد مغذی زیادی دارد؛ به همین دلیل از این میوه برای جوانسازی یا زیبایی پوست استفاده می شود. ویتامین A موجود درون موز، لکه‌ های تیره را از بین می برد و پوست را صاف تر می کند. همچنین ویتامین B موز، خشکی پوست را کم می کند و vitamin E آن در کاهش دادن چین و چروک‌ مؤثر است. مراحل تولید ماسک موز عبارت است از:

یک موز کاملا رسیده را له کنید.
حدودا ۲ قاشق عسل و ۴/۱ قاشق ماست ساده (پر چرب نباشد) را به مواد اضافه کنید و آنها را هم بزنید.
دراز بکشید و ترکیب را بر روی صورت یا گردن خودتان بمالید.
ماسک را بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد کامل بشویید.

استفاده از دستگاه های زیبایی خانگی

یکی از بهترین روش های مراقبتی برای از بین بردن مشکلات پوستی این است که از دستگاه های زیبایی پوست و سفت کننده استفاده کنید. با خرید دستگاه زیبایی خانگی می توان افتادگی پوست و چین و چروک های آن را کاهش داد و سلولیت را از بین برد. حتی از این محصولات برای حذف لکه های تیره یا خورشیدی استفاده می شود؛ از طرفی دستگاه های زیبایی خانگی را برای مبارزه با آکنه و محو کردن آن ها به کار می برند. بهترین دستگاه های زیبایی پوست شامل موارد زیر هستند.

دستگاه RF
دستگاه درماپن
دستگاه اتوی صورت
دستگاه میکرودرم

جوان سازی پوست با تغذیه صحیح

تغذیه، تاثیر زیادی بر روی سلامت، جوان سازی و زیبایی پوست دارد. غذاهایی همچون آووکادو یا میوه‌ هایی که سرشار از ویتامین های C، K و E هستند هم برای پوست مفیدند. حتی پیشنهاد می شود برای داشتن پوستی زیبا از مواد غذایی حاوی آمگا سه استفاده کرده و مصرف مکمل‌ و همچنین مولتی ویتامین‌ ها را فراموش نکنید. سایر مواد غذایی موثر برای جوان سازی پوست عبارتند از:

گوجه فرنگی به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قوی
بادام به خاطر وجود ویتامین E
اسفناج به دلیل بتاکاروتن و حتی ویتامین A
گردو به دلیل وجود امگا ۳ و ۶
تخم مرغ به خاطر سولفور
سیر چون آنتی بیوتیک کاملا طبیعی است.
نارگیل زیرا پتاسیم و ویتامین k دارد.
مرکبات به دلیل وجود ویتامین C
انواع روش های زیبایی پوست در منزل

جمع بندی
داشتن پوستی زیبا، آرزوی هر فردی است؛ اما نمی توان به طور مداوم به کلینیک های زیبایی پوست رفت و از روش های تهاجمی برای رسیدن به این هدف استفاده کرد. به شما پیشنهاد می دهیم که برای رسیدن به پوستی صاف و بدون چین و چروک، حتما به تغذیه خود توجه کنید، بیشتر به سراغ ورزش بروید و حتما از دستگاه های زیبایی خانگی استفاده نمایید. اگر برای زیبایی هر چه بیشتر خود نیاز به خرید محصولات و یا دستگاه های زیبایی دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۰۸۷۲۸ تماس بگیرید و یا به وبسایت deltamedical.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =