شهر تهران طبق الگوی منسجمی توسعه پیدا نکرده است

شهردار تهران در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران گفت: تهران طبق الگوی منسجمی توسعه پیدا نکرده و این مسئله محیط شهر را برای زندگی سخت‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از تهران، پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران عصر امروز ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور استاندار تهران، شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهردار برگزار شد.


علیرضا زاکانی شهردار تهران در این برنامه ضمن تقدیر از مدیرانی که در اداره شهر کمک می‌کنند، گفت: شهر تهران طبق الگوی منسجمی توسعه پیدا نکرده و این مسئله محیط شهر را برای زندگی سخت‌تر کرده است. همچنین سختی زندگی در شهر با گرانی و ناایمنی همراه شده است. مشکلاتی مانند بی‌قوارگی در کنار کمبود خدمات زمینه عدم تأمین نیازهای شهروندان را فراهم کرده است.

وی افزود: عمده افراد ساکن تهران اجاره‌نشین هستند. حل مشکلات معیشتی آنها رسالت بزرگی بر عهده شهرداری و دولت گذاشته است. مردم بین ارگان‌ها فرقی قائل نیستند و به همه آن‌ها به یک چشم نگاه می‌کنند. همیاری و همکاری بین نهادها برای حل مشکلات مردم راهگشا خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران ظرفیت بسیاری برای بازآفرینی دارد، اظهار کرد: اجرایی شدن هر اتفاق خوب به نفع شهر، حتما باید با مشارکت مردم باشد. تلاش‌های دولت و دیگر نهادها بدون کمک شهروندان بی‌نتیجه خواهد بود. ما باید راه درست را برای حضور مردم فراهم‌ کرده و به تهران با نگاه جامع بنگریم تا آینده خوبی برای این شهر ترسیم شود.


وی به نمونه‌ای از تصمیمات برای فراهم کردن زیرساخت‌های مشارکت مردمی در نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: اگر به‌طور مثال در «نفرآباد» مجوز ساخت طبقه سوم داده نمی‌شد، هیچ اتفاق مؤثری برای نوسازی رخ نمی‌داد. در محله کن نیز اتفاق مشابهی به‌وقوع پیوست.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه منظورمان از نوسازی بافت فرسوده، بُرج‌سازی نیست، ادامه داد: نمی‌خواهیم بافت تاریخی هیچ‌کدام از بخش‌های فرسوده شهر از بین برود.


وی با تأکید بر اینکه نقاط آسیب‌زا و مناطق فرسوده تهران باید تعیین تکلیف شوند، اضافه کرد: در همین راستا ده‌ها طرح موضعی و موضوعی ارائه شد که از اهمیت بالایی برخودارند. گاهی ۳ هزار خانواده منتظر تصمیم کارگروه می‌مانند و رسیدن به نتیجه برای ما اولویت است.


شهردار تهران اعلام کرد: باید در برنامه‌ریزی‌ها ریل‌گذاری مناسبی برای ۲۰ سال آینده شهر به جا گذاشت و تنها ‌به دوران مدیریت خود بسنده نکرد. در تمام نقاطی که می‌توانیم باید کمک ‌کنیم. وضع ارائه خدمت شایسته مردم نبوده و باید کمک کرد تا شرایط زندگی در شهر بهبود پیدا کند. این مهم، همت و جهاد همگانی را می‌طلبد.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت هم‌افزایی میان دستگاه‌های مؤثر در شهر همیشه موجود نیست. چنانچه در دوره‌های گذشته نیز چنین شرایطی فراهم نبوده، پس باید از این ظرفیت برای خدمت‌گزاری به شهروندان نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =