تقدیر رئیس نظام پزشکی از اقدام ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

رئیس نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابتکار رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بسیار ارزشمند است و این دانشگاه اولین مرکزی است که در حوزه بهداشت و درمان غزه و جنایات ناجوانمردانه ای که به مردم مظلوم، کادر درمان و مراکز درمانی وارد شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد رییس زاده، رئیس نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حضور در نشست نقض حقوق بشر در حمله به مراکز درمانی غزه که توسط دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد از اقدام ابتکاری و تحسین برانگیز این دانشگاه در رویکرد علمی و مستندسازی آکادمیک در حمایت از مراکز درمانی غزه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت مناسب علمی و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

وی تصریح کرد: ابتکار رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بسیار ارزشمند است و این دانشگاه اولین مرکزی است که در حوزه بهداشت و درمان غزه و جنایات ناجوانمردانه ای که به مردم مظلوم، کادر درمان و مراکز درمانی وارد شده است به صورت تخصصی ورود کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: این دانشگاه به همراه مراکز درمانی در آغازین روزهای جنگ غزه نیز آمادگی کامل خود را برای ارائه هر گونه کمک درمانی اعم از پذیرش بیماران و مجروحان در مراکز درمانی تابعه، اعزام پزشک و پرستار داوطلب به مناطق جنگی اعلام کرده بود که بسیار قابل تقدیر و تحسین می باشد.

وی افزود: دکتر خوشدل به عنوان مدیری لایق و با مسئولیت اجتماعی بالا در دوره کرونا نیز خدمات اجتماعی بسیار موثری را در جهت رفع بحران کرونا و واکسیناسیون به مردم جامعه ارائه کرد.

رئیس‌زاده در ادامه با اعلام امکان ناپذیر بودن اعزام کادر درمان علیرغم استقبال داوطلبانه پزشکان و پرستاران اظهار کرد: غزه یک منطقه محاصره شده است و امکان اعزام نیروی درمانی نیست ولی آنچه که امروز اهمیت دارد نشر حداکثری جنایات رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و واقعی است تا هژمونی رسانه ای اسراییل ناکام بماند.

حوادث غزه مستندسازی می‌شود/ پیشنهاد ایجاد یک گروه بین المللی مردم نهاد از کادر درمان برای کمک به مردم فلسطین

وی در ادامه از پیشنهاد مستندسازی تخصصی حوادث غزه توسط دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران استقبال کرد و آن را اقدامی پسندیده، خلاقانه و منطبق با مسئولیت اجتماعی اعلام کرد.

رئیس نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در پایان از تمامی پزشکان دغدغه مند قدردانی کرد و گفت: در بحرانهای گذشته نظیر دفاع مقدس و کرونا هیچ گاه احساس کمبود از جامعه پزشکی نداشتیم و این مسئله نیاز به اثبات ندارد. اگر روزی فرصت اعزام و کمک حوزه پزشکی به آسیب دیدگان غزه ایجاد شود با توجه به اعلام قبلی، آمادگیهای ثبت شده بسیار فراتر از چیزی است که به آن نیاز داریم و خوشبختانه در این گونه موارد هیچ وقت با کمبود مواجه نبودیم. امیدوارم اساتید هم با آگاهی و اشراف کامل به این مسئله، نسبت به روشنگری ابعاد این فاجعه به دانشجویان اقدام نمایند.

رئیس نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در پایان به سوالات حاضران پاسخ داد و از پیشنهاد اساتید برای ایجاد یک گروه بین المللی مردم نهاد از کادر درمان برای کمک به مردم فلسطین استقبال کرد.

در این نشست که به پیشنهاد علیرضا خوشدل و به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت فرهنگی دانشجویی و بسیج اساتید برگزار شد؛ علیرضا شمشیری، مدیر گروه کشوری حقوق دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

در این نشست، موضوعات مختلف مرتبط با کنوانسیون های بین الملل، نقش و آمادگی جامعه پزشکی در حوادث‌ و بحران ها، استفاده از تریبون ها و فضای رسانه ای، نمایاندن رفتارهای غیرقانونی و سبعانه رژیم جعلی صهیونیستی در کشتار کودکان، زنان و مادران باردار و غیرنظامیان، استفاده از فضای مجلات معتبر بین المللی با تولیدات مقالات علمی مرتبط با موضوعات جنگ به ویژه بهداشت روان، از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده بود.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا طالقانی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاریخچه ای از وضعیت مالکیت سرزمین فلسطین، شمشیری، مباحث حقوقی و تاریخچه انتفاضه ها و خوشدل، تصویری از وضعیت جنگ غزه، مراکز درمانی و اقدامات جامعه پزشکی مطالبی را بیان کردند.سپس برخی اعضای هیات علمی حاضر در جلسه با طرح موضوعات مرتبط به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =