شرایط سنی برای شرکت در انتخابات اعلام شد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمامی متولدین 11 اسفند ۱۳۸۴ به قبل، می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور، امشب چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: برای برگزاری انتخابات ستاد انتخابات کشور وجود دارد که سازمان ثبت احوال به عنوان عضو اصلی این شورا قرار گرفته است و در احراز هویت کاندیداها و و نامزدهایی که در انتخابات شرکت می‌کنند نقش اساسی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: همه طیف‌ها و سلایق سیاسی را در انتخابات خواهیم داشت

کارگر افزود: در شورای اجرایی مرکزی انتخابات، سازمان ثبت احوال یکی از اعضای این شوراست و در تمامی حوزه‌های انتخابی یکی از سه عضو اصلی نماینده سازمان ثبت احوال است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در حوزه نامزدهای انتخابات، احراز هویت و اصالت سنجی با سازمان ثبت احوال است و سایر مشخصات هویتی که از آنها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در هنگام برگزاری انتخابات احراز هویت رای دهندگان و برای جلوگیری از دو بار رای دادن سازمان ثبت احوال نقش جدی دارد.

کارگر گفت: معیار هویت سنجی افراد کد ملی افراد است و در قانون جدید امسال علاوه بر شناسنامه و کارت ملی برخی از کارت‌های دیگر را هم معیار قرار دادیم و در ابتدای مسیری که فردی می‌خواهد رای بدهد اصالت هویت او توسط اطلاعات سازمان ثبت احوال سنجش می‌شود و هنگامی که هویت او محرز شد می‌تواند رای بدهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام خدمات دولتی و حتی غیر دولتی که نیاز به احراز هویت دارند به صورت بر خط با سازمان ثبت احوال انجام می‌شود.

وی افزود: در هنگام ثبت نام نامزدهای انتخابات باید دقت بیشتری صورت گیرد چرا که کوچک‌ترین خطا نباید وجود داشته باشد تا عدالت انتخاباتی زیر سوال نرود.

کارگر گفت: امسال با اقدامات مهمی که وزارت کشور انجام داد ما به راحتی توانستیم کارمان را انجام دهیم و زودتر از موعد مقرری که در قانون مشخص شده است توانستیم پاسخ ستاد انتخابات کشور را بدهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: در بعد جمعیتی از لحاظ پایگاه جمعیتی کشور، ایرانیان ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم ۴ میلیون ایرانی در خارج از ایران زندگی می‌کنند و باید بگوییم ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور ساکن هستند.

کارگر تصریح کرد: ما با همکاری فراجا درحال بررسی تعداد ایرانیانی هستیم که در خارج کشور زندگی می‌کنند تا بتوانیم آمار دقیقی از ایرانیان خارج کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: طبق سیاست‌های ستاد انتخابات کشور، مقرر شد تمامی آمارهای مربوط به انتخابات، توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور ارائه شود تا واحد باشد.

وی گفت: تمامی افرادی که متولد ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل هستند میتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1212989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =