۴ میلیون و پانصد هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: عدم برنامه‌ریزی در گذشته منجر شده تا ۴ میلیون و پانصد هزار نفر خانوار ثبت نام شده و فاقد مسکن داشته باشیم که این امر تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان‌شمالی، ارسلان مالکی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن خراسان‌شمالی با ابراز گلایه از اینکه عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل خراسان شمالی قابل توجیه نیست، اظهار کرد: این موضوع موجب عقب ماندگی استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور می شود و گزارش بانک‌های عامل این استان بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آمار و اطلاعات از مستأجران استان خراسان شمالی ناراحت کننده است، گفت: همکاری بانک‌های عامل می تواند این مشکل را حل کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور مقرر شده برای اجرای طرح ملی مسکن یک سوم اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، یک سوم وزارت نیرو و یک سوم صندوق ملی مسکن تامین شود.

مالکی با مهم شمردن موضوع مسکن خاطرنشان کرد: تاکید رییس جمهور در شورای عالی مسکن این بوده که مدیران متولی فقط به عنوان یک وظیفه به آن نباید نگاه کنند و فراتر از وظیفه عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار نفر فاقد مسکن و متقاضی ثبت نام در نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی هستند، گفت: وضعیت ما در کشور به خاطر کم‌کاری و عدم برنامه ریزی در گذشته منجر شده تا ۴ میلیون و پانصد هزار نفر ثبت نام شده و فاقد مسکن داشته باشیم که این امر تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند لذا باید تلاش و تعاملات خود را افزایش دهیم.

مالکی با تاکید بر اینکه اراده دولت سیزدهم حل مشکل مسکن است، تصریح کرد: رییس جمهور هر بیست روز در شورای عالی مسکن حضور می‌یابد لذا وظیفه ما نیز اولویت گذاری این موضوع است تا دغدغه های مردم حل شود.

وی خواستار عملیاتی شدن موضوع واگذاری زمین در روستاها نیز شد.

خبرنگار:متین لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1213083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =