حماس: از پیشنهاد برای آتش‌بس فراگیر استقبال می‌کنیم

یکی از رهبران حماس با تأکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فراگیر، تأکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آتش‌بس موقت یا جزئی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، اسامه حمدان از رهبران حماس تأکید کرد که این جنبش، از هر گونه ایده یا پیشنهادی که در راستای توقف کامل تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین باشد، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

درخواست وزیر نتانیاهو برای ترور رهبران حماس!

حمدان با اشاره به اینکه بدون آتش‌بس فراگیر، تل‌آویو اسرای خود را زنده نخواهد دید، گفت که ملت فلسطین به دنبال آتش‌بس موقت یا جزئی نیست.

درباره آتش‌بس، خبرگزاری رویترز اخیرا در خبری به نقل از برخی منابع مصری مدعی شد که حماس و جهاد اسلامی پیشنهاد مصر برای کناره‌گیری از قدرت در غزه در ازای برقراری دائمی آتش‌بس را رد کردند.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که حماس هیچ اطلاعی از خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز درباره پیشنهاد مصر ندارد. وی گفت: «بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ مذاکراتی در کار نیست مگر پس از توقف فراگیر تجاوزات رژیم صهیونیستی».

خبرگزاری سما به نقل از این مقام حماس گزارش داد، آنچه در شمال نوار غزه رخ می‌دهد، یک فاجعه انسانی است که ناشی از کمبود شدید دارو و غذا به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه گفت‌وگوهایی با مسئولان مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح به صورت کامل در جریان است، ادامه داد: اسرائیل مخالف بازگشایی این گذرگاه است و در راستای نابودی مسئله فلسطین تلاش می‌کند.

این مقام حماس، هدف از عملیات طوفان الاقصی را پایان تجاوز صهیونیستها عنوان کرد و خواستار تشکیل جبهه جهانی از کشورهایی شد که مخالف حملات رژیم اشغالگر به غزه هستند.

حمان با تأکید بر اینکه سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، باید سلاح خود را به سمت دشمن صهیونیستی نشانه بروند، تصریح کرد: ما خواستار رهبران فلسطینی هستیم که به دنبال آزادسازی فلسطین باشند.

تاکنون بیش از بیست و یک هزار فلسطینی که اغلب آنها زن و کودک هستند در حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =